פוער פיו

חיים אמסלם על הרב יעקב עדס: "הוא לא שפוי לגמרי"

עמוד פייסבוק הנושא את שמו של חבר הכנסת לשעבר חיים אמסלם, התבטא בחריפות כנגד המקובל הרב יעקב עדס, וכינה אותו "אינו שפוי לגמרי". חיים אמסלם פרסם את הדברים על רקע הפרסום ב"כיכר השבת" לפיו הרב עדס התמוטט לאחר צום למען 3 הנערים החטופים. "הבעיה אינה בו אלא בסכלים שאחריו" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
המקובל רבי יעקב עדס (צילום: מאיר אלפסי)

חבר הכנסת לשעבר חיים אמסלם, התבטא בחריפות כנגד המקובל הגאון רבי יעקב עדס, והגדיר אותו כאדם ש"אינו שפוי לגמרי בדעתו". את הדברים אמר אמסלם על רקע הדיווח ב'כיכר השבת' לפיו צומות שערך הרב יעקב עדס למען תלמידי הישיבה שנחטפו גרמו לו להתמוטט.

המקובל הרב יעקב עדס מוכר לציבור הישראלי בעיקר מהתפילות שהוא מקיים ברחבת הכותל המערבי, הוא נחשב בעבר למקורב לזקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצוק"ל, למרן פוסק הדור רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל ולמרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

בתגובה לפרסום ברשת החברתית 'פייסבוק' שעסק בנושא הצום שערך הרב עדס בשבוע שעבר, כתב אמסלם: "ידוע כי הוא תלמיד חכם עצום שאינו שפוי לגמרי בדעתו, כשאני נזכר בו אני נזכר במאמר חז"ל "הזהרו בזקן ששכח תלמודו שלוחות ושברי לוחות מונחים בארון..." הבעיה אינה בו אלא בסכלים הנוהים אחריו...".

חיים אמסלם (צילום: פלאש 90)

מקורביו של הרב עדס זועמים ואומרים: "הציבור כולו יודע מה מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר על אמסלם, הוא לא שווה את התגובה, מרן כבר אמר את דבריו על האיש הבזוי הזה".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"י עדס צם במהלך השבוע שעבר לשלומם של שלושת החטופים, וביום שישי קרס ואושפז בבית החולים "שערי צדק". מיד לאחר תפילת ליל שבת בבית הכנסת שבבית החולים - הגר"י עדס רמז כי החטיפה הגיעה לאחר "תפילת השלום" שנערכה בוותיקן בה השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן והאפיפיור.

הרב עדס (ארכיון, מאיר אלפסי)

הרב עדס אמר למשתתפים: "תפילה בוותיקן פועלת בדיוק להפך. ברגע שהגיעו שלושה נשיאים מהעולם לעשות תפילה למען השלום - בדיוק חטפו שלושה בחורים". הרב עדס הוסיף ואמר כי "זה רק מראה כמה התפילה במקום כזה טמא של עבודה זרה. מראה שעושה ההפך ממה שמתפללים".

ניסינו לבקש את תגובתו של חיים אמסלם אולם עד למועד פרסום הכתבה לא ניתן היה לקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר