טלטלת האקדמיה

רבי אמנון יצחק לועג לש"ס: "על מה לסמוך, מי נגד מי?"

טלטלת האקדמיה בשל חשיפת 'כיכר השבת' זוכה גם להתייחסותו של הרב אמנון יצחק, שלועג למכתבו של הגר"ש כהן, נשיא המועצת, ועוקץ את ש"ס שהדליפה את המכתב הישן כשהוא תוהה: "על מה ועל מי לסמוך, מי נגד מי?", רבי אמנון הוסיף ותקף גם את אריה דרעי וטען שהוא ה"מרן" האמיתי • צפו בוידאו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אמנון יצחק (תמונה: חדשות 24. וידאו: אתר "שופר")

טלטלת האקדמיה: חשיפת "כיכר השבת" על מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, נגד לימודי האקדמיה לבנות במכללות החרדיות, ממשיכה לעורר סערה עצומה וכעת הרב אמנון יצחק יוצא בדברים קשים נגד הזיגזג בש"ס.

בשיעור הבוקר שלו, התייחס הרב אמנון יצחק לסערה ואמר כי "הרב שלום כהן הוציא עכשיו פסק חדש, שלא ללכת נשים דתיות-חרדיות, לא ללכת ללמוד באקדמיה, ללמוד כל מיני מקצועות חול, להוציא תואר, לא להוציא".

"הוא אמר שלא ללכת להוציא, למה? כי שם המלמדים לא כל כך, והחומר שמעבירים הוא לא לרוח התורה, וכך נהגו רבותינו ואין לשנות", הוסיף הרב אמנון.

"בסדר או לא בסדר? הגיוני - לא?", המשיך הרב יצחק כשהוא עוקץ את הגר"ש כהן: "אבל מה לעשות שהרב עובדיה יוסף אמר הפוך ממנו, ולא רק זה אלא גם נתן אישור לבתו עדינה שהיא תפתח אקדמיה, ושם לומדים אלפים".

"אז מה? הוא סותר את ההבנה או את פסק ההלכה של הרב עובדיה שאמר כך וכך. הרי הוא אמר בעצמו שאף אחד לא יכול להיכנס לעולם בנעליו ואין מי שישווה וידמה לו. אז איך הוא מוציא פסק הלכה ראשון - על נייר מכתבים בדיוק כמו של הרב, שיהיה מרן דומה - אבל איך דומה אם אומרת אחרת מהרב עובדיה יוסף?", תהה הרב אמנון.

הרב יצחק התייחס גם לטענה כי גם ליפה דרעי, רעיית יו"ר ש"ס אריה דרעי יש אקדמיה: "אז היא ענתה, אשתו, נראה לי קוראים לה יפה, היא ענתה ואמרה שזה לא חל עליה בכלל, זה חל רק על עדינה, כי אצלה זה נשמרים הגדרים אבל יש מקומות שלא נשמרים הגדרים".

"טוב - אז את כל זה כתבו ב"כיכר השבב" (האתר החרדי "כיכר השבת". י-כ)", הגיש הרב אמנון, "ופרסמו את הדברים, והנה היום ש"ס שלחה מכתב סמוי למערכת ומגלה מכתב נוסף, ישן שהוא עוד לא היה מרן, שהוא כתב שאפשר ללכת לאקדמיה. נשים יכולות ללכת לאקדמיה, אבל בתנאים כאלה וכאלה".

הגר"ש כהן ואריה דרעי (צילום: שלומי כהן)

"כשהיה הרב עובדיה חי, נו הוא לא יכול להסכים? אז הוא כתב שאפשר בתנאים כאלה וכאלה, שיהיה בדיקה שהכל בסדר, נו - ומאז שאתה כתבת את זה בדקת לאור המכתב? אם האקדמיות שנתת להם היתר אכן עומדות, הרי הייתה ועדה עם רבנים, אתה בדקת? עברו שנים ובינתיים יותר מעשרת אלפים כבר למדו, איפה הייתה הבדיקה, איך נזכרת עכשיו? עכשיו אתה נזכר שלא ללכת? ומה עם ההיתר שנתת ולא נשמר", הוסיף הרב אמנון.

"אז על מה לסמוך? על המכתב הראשון, על המכתב האחרון? על מי לסמוך? על דרעי? על אשתו? על עדינה? על מי לסמוך? מי נגד מי?", עקץ הרב יצחק.

לקראת סיום השיעור תקף הרב יצחק את אריה דרעי ואמר שהוא ה"מרן": "אז יש מרן, לא אותו מרן, מרן לפי דעתי מתחלק לשתיים, יש "מרן" ויש "ן". מר - זה מר דרעי, 'מר' זה מר דרעי, ו-'ן' זה המקל שדרעי משתמש להכות על הראש של מי שהוא רוצה, ביחד זה מרן".

בסיום דבריו תקף הרב יצחק את יו"ר ש"ס אריה דרעי: "הרי העולם צוחק, כל העולם מבין למה זה, כולם יודעים שדרעי מסוכסך עם עדינה. יש כאלה שאומרים בש"ס היום שהוא פשוט נלחם נגד כל נאמני מרן הרב עובדיה יוסף, כי הוא רוצה לשלוט שליטה מגלומנית על כולם, זה נקרא 'הלומד על מנת לעשות', מה לעשות? לעשות מה שההלכה אומרת? או לעשות פוזות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר