גדולי ישראל התכנסו למען החינוך העצמאי: "הספינה טובעת" • וידאו וגלריה

גדולי ישראל התכנסו בבית החינוך העצמאי בשל מצבה של קרן ההסעות שעלולה להוריד לטמיון את חינוכם של ילדי ישראל והביעו חששם מפני "החינוך הכפרני" • תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: משה גולדשטיין, ישראל כהן)

כינוס חירום של גדולי ישראל למען קרן ההסעות של רשת החינוך העצמאי התקיים היום (רביעי) בבני ברק, בבית החינוך העצמאי ברחוב חזון איש בבני ברק.

הכינוס נערך בראשותם של גדולי ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כ"ק האדמו"ר מסלונים, הגרי"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', הגר"י אדלשדטיין רבה של רמת השרון, הגר"י עדס ראש ישיבת קול יעקב, הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא והגר"י זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן.

במהלך הכינוס אותו הנחה מזכיר המועצת הרב אברהם רובינשטיין נשא הגר"ח מישקובסקי, מראשי קרן ההסעות, משא זעקה בו טען כי נושא ההסעות עומד לפני קריסה מוחלטת וכי הם לא יצליחו להציל את הדבר הרי שנשמות ילדי ישראל ילכו חלילה לטמיון.

"הם כבר אתנו וחבל שנאבד אותם לידי החינוך הכפרני והקלוקל", זעק הגר"ח מישקובסקי וחזר שוב ושוב על כך ש"הספינה טובעת".

לאחריו דיבר הרב מרדכי קרליץ שהגדיר את מצב החובות במדויק וביקש את התגייסותם של גדולי ישראל למען המטרה החשובה.

את המשא המרכזי נשא מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שדיבר על הצורך בחיזוק המוסד החשוב הזה שהוקם ע"י גדולי ישראל זצ"ל ומציל ילדים על-ידי קירוב לאביהם שבשמים.

האדמו"ר מסלונים נשא לסיום דברי חיזוק ועמד על כך ש"מדינת ישראל לא רוצה רק לפגוע ביהדות החרדית ובילדים שלנו ובעולם התורה אלא בכל יסודות הדת רחמנא ליצלן, ורק באחדות השורות נוכל לנצח את המערכה הקשה שהכריזו עלינו שונאי הדת בשלל גזירות".

מוסדות החינוך העצמאי, המתפרסים על פני כל הערים ברחבי הארץ, מסתדרים עם התקצוב הרגיל והשוטף, אך לעומת זאת דווקא בנושא החשוב של מימון ההסעות של החינוך העצמאי צריכים לגייס בחינוך העצמאי את התקציב העתק בכוחות עצמם והוא מתבסס בעיקר על תורמים נגידי עם בחו"ל.

לאחרונה הגיע מצב מימון ההסעות לכדי משבר תקציבי של ממש. גורמים בחינוך העצמאי אמרו לפני הכינוס ל"כיכר השבת" כי "בערים בפריפריה אם אין הסעות ההורים לא שולחים לחינוך העצמאי אלא למוסדות אחרים שהתלמידים יכולים לרדת מדרך התורה, ובחינוך העצמאי עושים כל מאמץ למען ההסעות".

לפני מספר שנים הוקמה קרן מיוחדת להסעות החינוך העצמאי, בנשיאות הקרן עמדו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל ויבלחט"א מרן הגראי"ל שטיינמן.

גדולי ישראל מינו אז לחברי הקרן את הגר"י אפרתי נאמן ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגר"ח משקובסקי ממקורבי מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב מרדכי קרליץ ועוד, כאשר חברי הנהלת הקרן יוצאים מידי שנה לגייס כספים מנגידים בחו"ל למען קרן ההסעות.

"הפעם באו מים עד נפש", אומרים לנו גורמים בחינוך העצמאי, "החובות נערמו לממדי עתק וזה שאלה של חיים ומוות רוחניים לאלפי ילדים".

"מדובר על חובות של כ-10 מיליון ש"ח", הם מציינים, "מטרת הנסיעה לגיוס הוא להמשך לתקצב את קרן ההסעות לעתיד אחרת אלפי ילדי ישראל יהיו בסכנת חינוך ממשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר