הרב אליהו מימון נגד הרוב: בעד רב ראשי אחד לישראל

בעוד הרבנים הראשיים והח"כים החרדים נאבק בהצעה שיכהן רב ראשי אחד, רבה של קרית אתא הרב אליהו מימון דווקא תומך נלהב בחוק והוא גם מסביר על מי אפשר לוותר (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליהו מימון (צילום: www.0404.co.il)

הולך נגד הרוב: בעוד הרבנים הראשיים לישראל וחברי-הכנסת החרדיים נאבקים כנגד הצעת החוק לפיה במדינת היהודים יכהן רק רב ראשי אחד, ובעוד הם חוששים כי תהיה פגיעה משמעותית במוסד 'הראשון לציון' הקיים שנים ארוכות בישראל, ישנו רב עיר חרדי התומך בחוק יוצא חוצץ נגד מתנגדיו.

הרב אליהו מימון, רבה הספרדי של העיר קריית אתא, אומר ל"כיכר השבת" כי התפקיד הכפול מיותר לחלוטין: "יש סמכויות מסוימות, עוד לא שמעתי שיש שני ראשי ערים, אחד ספרדי והשני אשכנזי. לא שמעתי. אין ראשי ממשלה, אחד ספרדי והשני אשכנזי. יש אחד. גם ברבנות חייב להיות אחד ולא צריך שהרב הראשון או השני צריך להיות בתחרות שמקבילו מקובל יותר, המשרות האלה גורמות לקנאה ולמחשבות לא טובות".

"שרבנים אחרים לא יספרו לי סיפורים שאצלם הכול טוב, כי בתוך עמי אני יושב. אני יודע טוב מאוד, כמה הרב עמאר רצה להיות לבד. אני בנאדם ולא מלאך. לכל בנאדם יש את הנקודה שלו", הוסיף הרב.

הרב מבקש לחלק בין הספרדים לאשכנזים ובין החרדים לחילונים בגישתם לרבנות: "רוצים לבטל לספרדים את מינוי הראשון לציון, אני טוען הפוך. בואו נבדוק את האשכנזים, אם זה החרדים, אז הם לא צריכים רב ראשי, יש להם את מרן רה"י הרב שטיינמן. חרדים לא צריכים רב. החילונים בטח שלא צריכים, אז אצל האשכנזים לא צריך בכלל רב. אצל הספרדים זה יותר ברמה המסורתית, אצלנו הספרדים אין את המושג של ראש ישיבה, אין מושג של מו"צ, לנו יש רב. רב העיר הוא הכול".

מנגד, הרב יוסף מאיר גליקסברג, רב העיר גבעתיים, חבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר חבר הרבנים בישראל, מתנגד להצעת החוק, ובשיחה עם "כיכר השבת" אמר כי "לרבנים עצמם זה לא משנה. כל רב נאבק בעצמו על הרבנות שלו, אבל באופן כללי אני לא חושב שהחוק הזה טוב, עדיף שיכהנו שני רבנים מאשר שיכהן רק רב אחד".

"אני מכיר קצת את החיים של הרבנים ואני אומר שעדיף שני רבנים. טובים השניים מן האחד, טוב שהסמכויות והכוח שניתנים לרב ראשי היום יהיו מפוזרים לשניים", אומר הרב. לדבריו, "הנושא שהחוק הזה יגרום לעוד חוקים כאלה לעבור, זו נקודה חשובה להתבונן בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר