סערת המכללות: הסטודנטים החרדים מגיבים

ראשי אגודות הסטודנטים החרדיות מפחדים לדבר, אך עקיבא חופי, יו"ר אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, הסכים לדבר בשמו וגם הוא מסייג, "קודם כל דעת תורה" • גורמים אחרים במכללות החרדיות סרבו לדבר: "אנחנו לא רוצים שאם נגיד מילה אחת לא במקום, המכללה שלנו תיסגר" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עקיבא חופי על רקע בנייני הקריה האקדמית אונו בירושלים (צילומים: Lyulyev Danny, באדיבות המצלם - עיבוד כיכר השבת)

מכתבו החריף של נשיא מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, נגד לימודי בנות באקדמיה שנחשף ב"כיכר השבת", ממשיך לעורר דיון ציבורי רחב. ראשי אגודות סטודנטים אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי במכללות חרדיות אין לחשוש למצב הרוחני אך הם מדגישים כי על כל אחד ואחת לשאול רב לפני הרישום ללימודים אקדמיים.

יו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי אונו באור יהודה ובירושלים, עקיבא חופי, מבהיר תחילה כי הקו המנחה ברור והוא להתייעץ עם רבנים: "הדעה האישית שלי שלכל אחד יש רב והוא צריך להתייעץ עם הרב שלו. דעת תורה היא המנחה שלנו ולכל יש את הרב שלו שהוא שואל אותו בענייני הלכה, ברור שגם בעניינים כאלו יש להפנות את השאלה לרב".

"לפני שהלכתי ללמוד, התייעצתי עם הרב שלי. הבאתי בפניו את כל הנתונים והוא שאל האם המכללה חרדית והאם המכללה מעורבת בין בנים ובנות? על פי הפרמטרי הללו הוא הכריע בהתאם למקרה הספציפי שלי", הוא שב ואומר. לאור זאת, סבור חופי כי יש לחלק בין מכללה חרדית לשאינה, "ברור שיש הבדל ביניהם, בין מכללה לחרדית לחילונית. אני מכיר את הקמפוס החילוני וגם את החרדי ויש הבדלים מבחינת מה שאתה רואה ומה שאתה שומע".

יו"ר אגודת הסטודנטים החרדית, אומר כי בקריה האקדמית אונו יש כללים ברורים בנושא הרוחני: "אצלנו יש לפי התקנונים של המכללה, הסכמים מפורטים עם מרצים, על דרך הגעה, מה ייאמר ומה לא ואם יש תלונה אז פונים להנהלה, וזה קורה לפעמים, כל התלונות מטופלות ברצינות ראויה".

עקיבא חופי מבקש להבדיל בין מכללות חרדיות לאלו החילוניות: "אני לא אומר שבנאדם שהולך למכללות אין לו ממה לחשוש, אני אומר שבמכללות החרדיות יש תקנונים לגבי הדבר הזה. יש וועדה רוחנית. פשוט במכללה חילונית יש בעיה. נקודה. במכללה חרדית יכול להיווצר בעיה ויכול שלא. בשביל זה יש רבנים, כך אני עשיתי וכך אחרים עשו".

חופי היה היחיד מבין ראשי אגודות הסטודנטים החרדים שהסכים לדבר בשמו. "אני לא רוצה להישרף בציבור החרדי" התחמק הראשון. "יש מכתב של הרב שלום כהן וזה מספיק" אמר יו"ר אגודה אחר.

גורם בענף המכללות החרדיות, מסביר מדוע חוששים כולם לדבר: "אנחנו לא רוצים שאם נגיד מילה אחת לא במקום, המכללה שלנו תיסגר ואף בת או בן חרדי לא ירצו להירשם אצלנו. אנחנו לא מחפשים צרות".

ובכל זאת, את דעתו הוא איננו מסתיר, ההפך: "אני חושב שרצוי מאוד שחרדים שלא לומדים יגיעו ללמוד במכללות. נקודה. יש המון פיתויים ברחובות וברור לך שאפשר להתקלקל שם. אני לא מדבר על כך שצריך לשמור מכל משמר את התלמידות, שילמדו ושיעבדו כי אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמינו במצב לא טוב, שיותר ויותר בנות יחזרו בשאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר