אושר בטרומית: ייצוג הולם למגזר החרדי בשירות הציבורי

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק ל"ייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי" של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי הכנסת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: כיכר השבת)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק ל"ייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי" של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי הכנסת. להצעה החוק הוצמדה הצעה דומה של ח"כ אמנון כהן מש"ס.

על פי הצעת החוק, מוצע לקבוע חובת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי, בשירות המדינה ובדירקטוריונים של חברות ממשלתיות

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה (דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה). ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה".

ח"כ משה גפני אמר במהלך הדיון במחליאת הכנסת: "הטענה המרכזית נגד הציבור החרדי היא שהוא לא רוצה לעבוד. יהדות התורה תמכה לאורך השנים בהעדפה מתקנת בקבלה לעבודה לסקטורים מוחלשים. כשיש מצב של שני אנשים עם אותם נתונים ואחד מהם חרדי, החרדי לא יתקבל.

שר הכלכלה ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט אמר בדיון: אנחנו פועלים כדי לשלב חרדים בכלכלה הישראלית ובתעסוקה. אי אפשר להתכחש שבמגזר הציבורי כמעט ולא רואים חרדים. אם אנחנו רוצים להיות רציניים, אנחנו צריכים לפעול לפי נאה דורש ונאה מקיים. זה כח אדם בעל פוטנציאל אדיר שאנחנו לא מגיעים אליו. ככל שיהיו יותר חרדים במגזר הציבורי ככה גם דעתם תשמע ותשפיע על קבלת ההחלטות".

בסיום הדיון, 63 ח"כים תמכו בהצעה שתועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן תוכן לקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר