הגראי"ל שטיינמן מזהיר: לא לרחוץ בים ביום שישי הקרוב

הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מפרסם הוראה משמו, לפיה יש להימנע מרחוץ ביום שישי של ערב שבת פרשת חוקת: "חשש סכנה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הגאון רבי משה יהודה שניידר, המשמש כחברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מפרסם הערב (חמישי) דברי תורה, סיפורים והנהגות שנאמרו מפיו של הרב שטיינמן בימים האחרונים, כשבין היתר הוא מספר כי הרב שטיינמן הורה שלא ללכת מחר (יום שישי) ערב שבת פרשת חוקת לרחוץ בים.

"כתב המשנה ברורה בשם ספר התניא כי ביום השישי פרשת חוקת נהגו היחידים להתענות, שבאותו היום נשרפו 20 קרונות מלאים ספרים בצרפת. המגן אברהם הוסיף דברים בשם התניא, שלא קבעו אותו בימי החודש מפני שמתוך שאלת חלום נודע להם שיום הפרשה גורם גזירת התורה, זאת חוקת התורה מתרגמינן דא גזירת אורייתא".

הרב שניידר מספר כי "מרן ראש הישיבה נשאל אם מחמת הדברים האלו נחשב יום כזה ליום סכנה, וצריך להיזהר לא לנסוע לים וכדומה- דברים של חשש סכנה. והשיב שהסברא שכן זאת משום שיש יותר חשש סכנה ביום כזה". לדברי הרב שניידר: "זה דומה לימי בין המצרים שכתוב בשו"ע שצריך להיזהר ביותר מדברים שיש בהם חשש סכנה, ואפילו לא להכות את התלמידים".

הרב שניידר מצטט את הגראי"ל שאמר כי "בכלל ים הוא מקום מסוכן מאד, לדאבוננו היו כמה וכמה מקרים של טביעה, ויש להימנע תמיד מכך - ובימי שלשת השבועות בוודאי צריך להימנע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר