הפיגוע בבית ישראל

שמחה מרגשת: הפעוט מהפיגוע חוגג בר מצווה

לפני קצת יותר מ-12 שנה, אירע הפיגוע הקשה בשכונת בית ישראל בירושלים. עשרה נהרגו וכ-60 נפצעו בעת שמחבל פוצץ עצמו. בתודעה, נצרבה תמונתו של הפעוט שמעון ישראל לוי מוחזק בידיו של בנצי אויריניג שהציל את חייו. הערב, אותו פעוט חוגג בר מצווה. אביו ל"כיכר השבת": "מודים לבורא עולם על הנס" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנצי אוירינג עם הפעוט; משמאל: עמוד השער ב"ידיעות אחרונות" לאחר הפיגוע (צילום: פלאש 90)

חגיגה מרגשת: לפני קצת יותר מ-12 שנה, אירע הפיגוע הקשה ברחוב חיים עוזר בשכונת בית ישראל בירושלים. מחבל מתאבד פוצץ עצמו סמוך לצאת השבת ליד קבוצת אזרחים שיצאו מישיבה לחוזרים בתשובה במקום.

בפיגוע הקשה שנצרב בתודעה הישראלית נהרגו עשרה בני אדם וכשישים נפצעו.

אחד הפצועים בפיגוע האכזרי היה הפעוט שמעון ישראל לוי, שעבר הנשמה על-ידי קמב"ץ זק"א בירושלים, בנצי אוירינג, שבניגוד לכל הסיכויים הצליח להחיות אותו בשטח.

הפעוט נחרט בציבור בישראל לאחר שהתמונה שלו, מוחזק בידיו של בנצי אוירינג בזירת הפיגוע, פורסמה בכל כלי התקשורת והפכה לסמל ולזיכרון מהפיגוע הנוראי.

אורינג פינה את התינוק לבית החולים בזמן שההורים של התינוק, הרב אורן לוי ורעייתו, נפצעו גם הם והועברו לטיפול רפואי בבית החולים בעוד אינם מעודכנים באשר למצבו של בנם הפעוט.

קצת יותר מ-12 שנה אחרי, הערב (ראשון) חוגג שמעון ישראל לוי את בר המצווה שלו, ואיך לא - אורח הכבוד של הערב יהיה בנצי אורינג שהציל את חייו בזירת הפיגוע.

הרב אורן לוי, אביו של הפעוט שנפצע וחוגג הערב בר מצווה אמר בשיחה מרגשת עם "כיכר השבת": "אנחנו מודים לבורא עולם על החסד ועל הנס הגדול שעשה לנו. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו".

"בהזדמנות זו אנחנו מודים מקרב לב לרב בנצי אוירינג על השליחות הגדולה והמסירות נפש שעשה למען ביננו. ומברכים אותו שיראה בזכות זה נחת מכל יוצאי חלציו", מוסיף האבא בהתרגשות.

הרב אורן לוי מוסיף ומספר על הרגע המרגש בעת שהזמין את בנצי אוירינג לבר המצווה. "אפשר להגיד שזו ההזמנה הכי מרגשת, הוא הפך לחלק מהמשפחה שלו, המשפחה הגדולה".

התמונה שנצרבה בתודעה הישראלית (צילום: פלאש 90)

בנצי אוירינג, אומר בהתרגשות בשיחה עם "כיכר השבת" כי "זה מרגש ביותר עבורי, זה מחזיר אותך שלוש עשרה שנה אחורה לפיגוע הקשה".

"אני מנסה לשחזר את הרגע הזה - מהפיצוץ ועד שהוצאתי אותו מתוך להבות האש. אני מרגיש שהוא חלק מהמשפחה שלי, זה יום מרגש מאוד", מוסיף אוירינג.

על חגיגת בר המצווה אומר איש ההצלה כי "לא כל פעם מתעסקים רק בשכול ובגופות אלא גם כן במשהו שהצלחתי להציל ולהגיע עד הרגע המרגש של בר המצווה".

שער "ידיעות אחרונות", בוקר לאחר הפיגוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר