רב העיר שובר שתיקה

פרשת התקיפה באלעד: "זו רציחה, קורים אסונות קשים"

רבה של העיר אלעד הרב מרדכי מלכה התייחס בשיחה ל"כיכר השבת" למקרי התקיפה של קטינים וקטינות בעירו, וכינה את התוקפים "רוצחים". לדבריו: "אסור להעלים עין" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב מרדכי מלכה (צילום: צביקה גרוניך)

על רקע פרשת תקיפת הילדות לכאורה שהתפוצצה בימים האחרונים בעיר אלעד, קורא רבה הספרדי של העיר הרב מרדכי מלכה בשיחה עם "כיכר השבת" שלא להעלים עין ממקרים של פגיעה בקטינים, כשהוא אף מגדיר את המעשים כ"רציחה".

הרב מלכה מספר כי לא נחשף בעבר לאירועים כאלה בעיר, אך תולה זאת בכך שלא היה מעורב מספיק בעסקי ציבור בעיר: "בתחילת הדרך לא נחשפתי לאסונות האלה, כל עוד שאתה לא עוסק בצרכי ציבור, אתה מנותק מכל הנושאים הללו והם לא מגיעים אליך. אבל כאשר מגיעים ולצערנו מתחילים להיות אנשי ציבור, אז מגיעים למצב שנחשפים לכך, הדברים האלה מאוד מזעזעים, אין ספק. הדבר הזה הוא אסון".

לדברי הרב, ילדים שנפגעים בצעירותם - נזקקים להליך שיקום ארוך וקשה: "כמעט קשה לשקם אותם. קשה מאוד. אולי זה נראה שאפשר להתייחס ולהתעלם מזה כאילו זה דבר ש'מה לעשות, זו יצריות מסוימת' ולהתייחס לזה בסלחנות, אבל מתוך הניסיון, מאחר ולצערנו החשיפה שמתרחשת במקרים כאלה, אותם ילדים פשוט נמצאים במצב שזה רודף אותם לכל החיים ויש לזה השלכות עתידיות להמשך הבית שהם בונים אחר-כך".

ככל שהשיחה נמשכת, הרב נשמע נחרץ הרבה יותר. "אפשר לקרוא לזה 'רציחת נפש ממש'", הוא אומר: "זאת ההגדרה של זה".

"אני נחשף לזה לצערי הרב למקרים שקורים, זה אסון. אנחנו משתדלים לעזור אבל זה תלוי מאוד בשיתוף פעולה של האדם. אבל אם בני אדם מעלימים עין ולא אכפת להם, הנזקים הם פשוט בלתי הפיכים, זה יכול לקרות בתוך המשפחה ויכול לקרות מחוץ למשפחה. אלו מקרים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר