המאבק הבא? טענות לחילולי קברים בכביש 65

פקחי אתרא קדישא טוענים כי בכביש 65 הסמוך לקבריהם של רבינו בחיי וחבקוק הנביא מתבצעות חפירות במערות קבורה. מנגד, המשגיחים במקום מכחישים זאת בתוקף (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אשר בן משה חיים)

מאבק נוסף נגד חפירות קברים? פקחי אתרא קדישא בכביש 65 הסמוך לקבריהם של רבינו בחיי וחבקוק הנביא טוענים בימים האחרונים כי במקום מתבצעות חפירות במערות קבורה.

לדבריהם, הפועלים במקום שפכו עפר ובתוכו נראו עצמות נפטרים. מנגד, המשגיחים במקום המפקחים על העבודות מכחישים כי ישנן עצמות במקום.

יהודה פרקש, משגיח מטעם האגודה למניעת חילולי קברים, אמר ל"כיכר השבת" כי "עושים הכנות תשתיות וקידוחים לגשר העתידי שיהיה במחלף שעושים כאן. האם יש קברים? לפני שנה התגלו שם מערות קבורה ועשינו מתקן לכוהנים שהם יוכלו לנסוע בכביש. לפני חודשיים גילינו מערת קבורה נוספת וגם היא סומנה וגם שם בעזרת השם נעשה מתקן לכוהנים".

"חוץ מזה יש עוד קבר וגם לא בוודאות אבל על הספק הזה נעשה גם מתקן לכוהנים מלבד זאת לא חופרים אף קבר ובצמוד לקבר של חבקוק הנביא יש בית קברות שלפי רוב הדעות הוא לא יהודי אבל לא הוא לא קשור לעניין, לא נגעו בו ולא פגעו בו. זה נשמר כמו שצריך כך שברוך השם המקום מאוד משומר ומאוד מקפידים על הנהלים כמו במקומות אחרים שחס וחלילה לא יפגע שום דבר ושום קבר ושלא יהיה מצב שיעשו שם משהו", הוסיף המשגיח.

אהרלה יקטר, יו"ר האגודה, מצדד בדבריו של המשגיח מטעמו ומוסיף כי "הסיפור הוא קצת אחרת. הסיפור הוא שאמורים היו לבנות שם מחלף, עצרו את הבנייה לאחר שחשפו את כל השטח ובדקו וסימנו איפה יש מערות קבורה ושינו את כל תוואי התכנון. תכננו ועשו כמו שצריך. יש שם משגיח שבודק שעושים את הקידוחים איפה שסומן ולא בתוך מערות הקבורה".

"יש פה מלחמה מי ישלוט ומי יפקח, האם רק אתרא קדישא או שלעוד אנשים מותר יהיה לפקח? זה הכול. אני לא יודע מאיפה אנשים טוענים שחופרים קברים. לפני שאנחנו התחלנו לפקח, נהרסו שלוש מנהרות קבורה ואני לא יודע מאיפה מדברים על עצמות", טוען יקטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר