האדמו"ר מסאטמר במתקפה:

"הורי הנערים אשמים ברצח - בגלל שגרים בהתנחלויות"

יממה אחת בלבד לאחר שקברו את בניהן, סופגות משפחות הנרצחים הי"ד - יפרח, שאער ופרנקל, מתקפה קשה מכיוון לא צפוי. בשיעור שמסר האדמו"ר מסאטמר בהיכל הישיבה הגדולה בקריית יואל, אמר לתלמידיו: "הורי הנערים אשמים ברצח. מי התיר להם להכניס את בניהם לגוב האריות?". האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

יממה אחת בלבד לאחר שקברו את בניהם, בני משפחות יפרח, שאער ופרנקל סופגים מתקפה חריפה במיוחד מכיוון לא צפוי.

באופן מפתיע, וללא הודעה מוקדמת, הגיע אמש (רביעי) האדמו"ר מסאטמר אל היכל הישיבה הגדולה בקריית יואל בכדי להתייחס לטרגדיה הקשה של רצח שלושת הנערים שנחטפו - אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל.

האדמו"ר האשים את הורי הנערים ברצח וטען כי העובדה שהם גרים ולומדים בהתנחלויות - "מקום של חיות טרף" כדבריו, הביאה לרצח המחריד.

עם זאת, בתחילת דבריו הביע האדמו"ר צער עמוק על רצח הנערים. "דוד המלך אומר בתהילים שקר שנאתי ואתעבה" פתח האדמו"ר בכאב, "אני רוצה לדבר כאן על מאורע שקרה בארץ ישראל שנהרגו לא עלינו שלוש נפשות מישראל באופן אכזרי מאוד, השם ירחם. 'וירב בבת יהודה תאניה ואניה', כאשר קורה בארצינו הקדושה אירוע טרגי כזה כל לב שותת דם והקב"ה מצטער בצרתן של ישראל וכל כלל ישראל מצטערים מאוד בצער גדול על מה שקרה".

"כאשר קורה אירוע כזה", ציין הרבי, "הרי שכל לב יהודי כואב ומתאבל על צרות ישראל ומתאבל על הקרבנות שנופלים והשם יאמר לצרותינו די. כנהוג בימי השבעה יתרבו המנחמים מכל שכבות הציבור ואפילו יהודים שלא הכירו את הבחורים באופן אישי יגיעו לנחם את האבלים וירגישו אבלים. וזה אבל של כלל ישראל וכל יהודי צריך להתאבל כאשר קורה אירוע מחריד כזה".

לדבריו, "עם כל הצער ועגמת הנפש שיש באירוע כזה, חייבים להסתכל על הדבר הזה גם בראייה רחבה יותר וחכמה, מתוך עיניים פקוחות בדעת תורה אמיתית".

כאן עבר האדמו"ר למתקפה חריפה על הורי הנערים, המגורים והלימודים בהתנחלויות: "כאשר בלוויה ההורים הספידו את ילדיהם, לדעתי אין להורים להספיד את ילדיהם, עדיף היה שהם יחזרו בתשובה ויאמרו ווידוי בבכיות את הנוסח של 'אשמנו בגדנו, ועל חטא', על זה שהם הלכו לגור וללמוד במקום של רוצחים חיות טרף".

מרגעי החטיפה ועד לידיעה המרה (קריינות: אהרן רבינוביץ)

"מי התיר להם ללכת לשם בין רוצחים מועדים וידועים" תהה האדמו"ר, "האם אין מקום בארץ ישראל לגור וללמוד רק בתוך כלוב החיות. מי התיר להם להכניס את עצמם, בניהם ובנותיהם לגוב האריות, להפקיר את נפשותיהם ונפשות ביתו, הכל בגלל היצר הרע והתאווה שנקרא שלימות הארץ. ציונות למהדרין מן המהדרין".

כאמור, האדמו"ר תקף את הורי הנרצחים והאשימם ברצח בניהם: "חובה עלינו בצער לומר. ההורים אשמים - הם גרמו לרצח של בניהם ועליהם לשוב בתשובה".

לאחר מכן התייחס האדמו"ר לרצח הנער הערבי בירושלים. "היום הגיע כבר מסע הנקמה", אמר האדמו"ר, "יש חשש שמצאו ערבי שנהרג על ידי יהודי בתור נקמה. מי יודע מה התוצאות של פעולות שכאלו, יהודים בכל העולם בכל המדינות נכנסים לסכנה מחשש לנקמה מהערבים. אני מקווה שהערבי נהרג על ידי בני ישמעאל, אבל אשרי איש מפחד תמיד. כבר אלפיים שנה יהודים בגלות, במשך כל הזמן, נהרגו רבבות מליוני יהודים. היהודים היו הנרצחים ולא הרוצחים וזה היה העוז של היהודים בגלות".

האדמו"ר המשיך בדבריו וטען כי צריך להגיד את האמת, גם אם היא קשה. "דודי הקדוש לימד אותנו לאהוב את האמת ולשנוא את השקר. בדור עיקבתא דמשיחא, שהאמת תהא נעדרת, לימד אותנו דודי הקדוש להלחם בכל הכוח נגד כוחות השקר ולומר את האמת אפילו שזה מצב כואב, אפילו שצרות רבות יגיעו, חיצים ובליסטראות כנגדינו, ויגידו שאנחנו שונאי ישראל. אין זה נכון".

לדבריו, "שונאי ישראל הם אלו שמפקירים את נפשות ישראל ליצר הרע של ציונות. שונאי ישראל הוא מי שעושה מעשי נקמה ומעורר את הרוצחים לנקום, וככה זה הולך נקמה אחר נקמה מצד לצד. ועל זה אומר דוד המלך בתהילים 'שקר שנאתי ואתעבה'. לזעוק קבל כל העולם ומלוא יהדות החרדית, ידם מסולקת מכל המדינה - לא ציונות, לא התנחלות ולא מהנקמה".

האדמו"ר סיים את דבריו ואמר: "הקב"ה ישמור את כל עם ישראל בכל מקום שהם, בארצינו הקדושה ובכל העולם, מכל צרה ומצוקה. וישבור עול הגויים, רשעי הגויים ועול הגלויות רשעי ישראל הציונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר