הרב רצון ערוסי מזהיר: נקמה תביא לשפיכות דמים

בעקבות הקריאות לנקמה על רצח תלמידי הישיבה החטופים, מזהיר הרב רצון ערוסי מפני תוצאותיה של ההסתה היהודית: "עם ישראל לא צריך להתנהג כמו הגויים" (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב רצון ערוסי ((צילום: פלאש 90))

הסוף העצוב של חטיפת שלושת תלמידי הישיבה, גרם לאזרחים רבים לקרוא לנקמה כאן ועכשיו. הרב רצון ערוסי, רב העיר קרית אונו, מזהיר מפני תוצאותיה של הסתה יהודית ולקיחת החוק לידיים.

בשיחה עם "כיכר השבת" התייחס הרב לחשד כי הנער הערבי נרצח כנקמה על-ידי יהודים, ואמר כי הוא מתנגד לכך באופן הנחרץ ביותר: "אני נגד רצח הנער הפלסטיני, במידה ונרצח על-ידי יהודים, דבר שאני לא בטוח בו בכלל, אבל במידה וזה נכון אני אומר שאסור לנו לנהוג בדרך הזאת בשום פנים ואופן. צריך לפעול בדרך מסודרת ונכונה".

לדברי הרב, "עם ישראל לא צריך להתנהג כמו הגויים. לנו יש כללים, מצד אחד אחד אנחנו מתפללים ומצד שני כוחות הביטחון עובדים. חס וחלילה שכל אחד ואחד ייקח את החוק לידיים. במיוחד שאנחנו חיים באזור שבו תרבות האוכלוסייה של חלקים ממנה חייתית, ומחפשת כל סיבה להתפרץ".

הרב תקף את האזרחים היוצאים בקריאות "מוות לערבים" וקריאות נקמה נוספות: "אין מקום בכלל לקריאות כאלה. אני חושב שאחד הדברים הנפלאים שלנו שאנחנו תמיד שומרים על איפוק, לא איפוק בתגובה, תגובה צריכה להיות עם כוח וכשנלחמים - נלחמים כהלכה, בלי מגבלות, אבל התפרצויות אישיות המוניות מה שאנחנו רואים אצל המוסלמים, אז אני חושב שאחד הדברים שאנחנו לומדים לרעה ואולי זה חלק מהקרבנות שאנחנו משלמים, זה שאנחנו לומדים מהם את הדברים האלה".

הרב המשמש גם כמייסד ויו"ר ארגון 'הליכות עם ישראל', מאשים את קוראי הנקמה כגורם אפשרי להתפרעויות הפלסטינים שאירעו ואלו שעלולים עוד לקרות: "בהלכה ישנם הבחנות בין גרמא לגרמי אבל בלי שום צל של ספק שאם חלילה יקרה משהו כתוצאה מכך, יש לנו איזו שהיא זיקה לכל העניין. הואיל ובשפיכות דמים עסקינן, גם זיקה רחוקה הקדוש ברוך הוא עלול לתבוע מאדם כזה את האחריות. והוא ייתן את הדין על-כך".

בנוסף, הרב ערוסי מבקר את הקושרים בין מקרה החטיפה לחקיקות פוליטיות הנוגדות את דרך התורה: "אין צל של ספק שאנחנו נמצאים בתקופה מאוד לא קלה, בתחום של הכנסת והתחום הפוליטי ענייני הדת הפכו לפרוצים לחלוטין אבל בעוונותינו הרבים גם בתוכנו פנימה יש מחלוקות, לכן מבחינת לבוא ולומר זה קרה בגלל המחלוקות עם החרדים, אני נגד השיוך הזה כי נסתרות דרכי השם".

"אני מתחייב שכל יחיד וכל מגזר יקבל על עצמו לפשפש במעשיו ולראות במה הוא חטא, במה הוא שגה ולמה הקדוש ברוך-הוא העניש אותנו כפי שהעניש אותנו, אבל לבוא ולומר הנה זה מרמז שבגלל ההתקפות נגד הדת, קרה מה שקרה, זה לא נכון. אנחנו נקבל תוצאה הפוכה שיגידו 'הנה הם כבר רוקדים על הדם'. לא. מבחינה הסברתית אין לקשור בין המקרים, זה יבוא כבומרנג נגדנו". הוסיף הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר