הרב טוורסקי: "'שובו אחים' - נס בסדר גודל היסטורי"

הרב י' טוורסקי טוען כי "במבצע 'שובו אחים' לקחו חלק רבבות בחורי ישיבות 'במילואים'. אלפי שעות לימוד ופרקי תהילים הצטרפו ל'נטל' הכבד של הצלחת המבצע המורכב" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלושת הנערים החטופים (צילום: המשפחות)

הרב י' טוורסקי פרסם היום (שני) טור דעה בעיתון 'המבשר' בו הוא כותב כי אלפי החיילים החרדים שהשתתפו במבצע לשחרור שלושת החטופים בחברון, לא נפגעו וחייהם ניצלו מפגע, בעקבות לימודיהם של תלמיד הישיבה. לדבריו, מדובר ב'שוויון בנטל' האמיתי.

"בשנה האחרונה נסוב השיח הציבורי בארץ על ציר ה'שוויון בנטל'. מאז העלתה סיעת 'יש עתיד' את הסוגיה על ראש הקמפיין, היא אינה מרפה לרגע וממשיכה לספק בנושא כותרות בגרוש כל שני וחמישי" כותב הרב טוורסקי.

לדבריו, יותר מ-15 אלף חיילים פעלו בחברון ואיש לא ניסה לפגוע בהם: "על רקע זה כדאי לשים לב למה שאירע כאן בשבועות האחרונים במסגרת מבצע 'שובו אחים', כאשר העם כולו נחלץ לעזרתם של שלושת החטופים הקדושים הי"ד. למי שלא זוכר את הפרטים. כ־ 15 אלף חיילים (!) התהלכו במשך שבועיים וחצי בתוככי המעוזים הפלסטיניים של איו"ש, בעיקר באזור הר חברון והסביבה, עשו בהם כבשלהם, ואין פוצה פה ומצפצף".

"כמדומנו, שבהיסטוריה הלא קצרה של מדינת ישראל לא אירע כדבר הזה", פסק הרב. ולדבריו מביא הוא תימוכין, "היו כבר בעבר מבצעים שונים ברמות שונות ומגוונות, אך הצד השווה שבהם שהם נתקלו בהתנגדות עזה מצד האוכלוסייה המקומית שגבתה קרבנות רבים".

חיילי צה"ל במבצע "שובו אחים" (צילום: פלאש 90)

"מבצע 'חומת מגן' למשל עם כל האפקטיביות שלו וההצלחה המרובה הנזקפת לזכותו, גבה מאתנו מחיר דמים כבד. הלוויות רבות נערכו באותם ימים וחיילים רבים שבו למרבה הצער בארונות קבורה צבאיים".

לאור זאת קובע הוא כי היו כאן ניסים גלויים: "כמובן, אין להשוות פעולה זו למבצע המורכב של 'חומת מגן', אולם אף במבט פרופורציוני, בהתייחס למה שנעשה במהלך שבועיים אלו מול התוצאות בשטח, מדובר בנסים גלויים בסדר גודל היסטורי שעוד רבות ידובר עליו".

"איננו בקיאים בפרטים המדויקים, אותם ניתן לאמת אצל עמיתנו הכתב הצבאי מרדכי גולדמן שיחי'. מה שכן, שמענו רק על חייל אחד (!) שנפצע קל מתוך 15 האלף שחדרו לתוך מאורות הפתנים האכזריים ולמלתעות חיות הטרף המסוכנות ביותר שהאנושות מציעה". הוסיף הרב להסביר.

הרב ממשיך להסביר כיצד החיילים הסתובבו במקומות בהם רגליו של חייל צה"ל לא דרכו שנים רבות: "ניטול לדוגמה את מחנה הפליטים 'בלאטה' בו צה"ל כבר כמעט ולא דרך מאז 'חומת מגן'. גם הוא זכה לביקור של חיילים יהודים שהתקבלו בשתיקה רועמת המפתיעה כל שומעיה. מה גם שהעולם הנאור ליווה בשתיקה די מכובדת את המבצע כולו, דבר תקדימי ומפתיע לכשעצמו, ואל דאגה, הוא אינו חשוד מדי בהתרגשות יתר נוכח הטרגדיה של שלושת הנערים".

לאור נתונים אלו, קובע הרב י. טוורסקי כי החיילים ניצלו בזכות לימוד התורה שאותם הוא מגדיר "הצטרפו לנטל": "התשובה היחידה על שלל התמיהות האמורות שנוכחנו לראותן במהלך המבצע היא: ה'שוויון בנטל'. פשוט מאוד. במבצע נועז זה לקחו חלק, מלבד 15 אלף החיילים בסדיר, אף אלפים ורבבות בחורי ישיבות 'במילואים'. אלפי שעות לימוד ופרקי תהילים בדמע הצטרפו ל'נטל' הכבד של הצלחת המבצע המורכב".

"הפעם, היה כאן באמת שוויון מלא בנטל", פוסק הרב. לדבריו, "כולם כאחד השתתפו בפועל בפעילות מסיבית למען ההצלחה. התפללו, למדו, קיבלו שבת מוקדם, התחזקו, קיבלו קבלות טובות, עשו ככל האפשר למען ההצלחה. ואכן, בדרך נס התגלו גופות הקדושים, ועל הדרך הצליחו לעצור מבוקשים ולנטרל סכנות רבות שחלקן אסורות עדיין לפרסום, להחרים נשק רב ולאסוף מודיעין יקר ביותר".

בסיום טורו, מעביר הרב טוורסקי מסר לנציגי הציבור החרדים: "ובכן, בפעם הבאה כשסוגיית השוויון תעלה, הנה לנו הקלף המוכיח כי אכן חשוב מאוד מאוד שכולנו נישא יחד בנטל, כפי שעשינו בהצלחה במבצע 'שובו אחים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר