בגלל "צוק איתן": רבם של יהודי קזבלנקה הותקף

בערב שבת הותקף רבה של קהילת יהודי קזבלנקה במרוקו, הרב משה אוחיון, במכות קשות ע"י צעיר מוסלמי שטען כי עושה זאת כנקמה על פעילות צה"ל ברצועת עזה (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה אוחיון (צילום: באדיבות אתר "מאקו")

ההסלמה הביטחונית החמורה, ירי הטילים לעבר שטח ישראל והפצצות צה"ל בתגובה ברצועת עזה גורמות למתח בין יהודים למוסלמים וערבים לא רק במדינת ישראל אלא ברחבי העולם הערבי כולו ולעיתים אף גוררות תגובות אנטישמיות.

בערב שבת האחרון הותקף רבה של קהילת יהודי קזבלנקה במרוקו, הרב משה אוחיון, במכות קשות ואכזריות על ידי צעיר מוסלמי שטען כי עושה זאת במטרה לנקום על פעילות צה"ל נגד תושבי עזה.

על פי הדיווח באתר "מאקו", לדברי מקורבי הרב של הקהילה, הוא עשה את דרכו ביום שישי האחרון לתפילת מנחה, כשלפתע דחף אותו צעיר מוסלמי בשנות העשרים לחייו ותקף אותו.

"הוא הכה אותו בפנים ובעט בכל חלקי גופו", מספרים המקורבים ומציינים כי הרב התחנן לעזרה מעוברים ושבים, אך הם סירבו לסייע לו.

הצעיר הטיח ברב כי הוא מכה אותו בשל רצונו לנקום על מה שהיהודים עושים בעזה. הצעיר נמלט מהמקום כשהרב שותת דם, אפו שבור והוא סובל מפגיעות קשות בצלעות.

שוטרי משטרת קזבלנקה הגיעו לזירה, אספו ממצאים רבים וערכו חקירות נרחבות במטרה לזהות את הפושע הנמלט.

לדברי גורמים בכירים במשטרה המקומית, הם יודעים את זהות החשוד ונערך מצוד אחריו.

בכירי המשטרה הבטיחו כי יפיקו לקחים מהאירוע החמור ויתגברו באופן שוטף את האבטחה הסדירה סביב מוסדות יהודיים 24 שעות ביממה.

"לא ייתכן שיהודים לא ירגישו כאן בבטחה", אמרו במשטרת קזבלנקה.

במקביל, מביעים גורמים בכירים בקהילה את דאגתם הרבה מההסלמה ומגילויי האלימות כלפי בעלי חזות יהודית בעיר השקטה והשלווה בדרך כלל.

"מאז תחילת האירועים האחרונים בגדה וברצועת עזה, יש עלייה במקרי ההתנכלות ליהודים. פוגעים בבתי העסק וזה נהיה לא נעים ואף מפחיד לגור כאן", הם אומרים.

"אמנם מדובר במקרה ראשון של עליית מדרגה באלימות כלפי יהודי אולם החשש הוא שבאם המשטרה לא תגיב ביד קשה הדבר יהפוך חלילה לנורמה שתאיים על שלוותם וביטחונם האישי של חברי קהילה היהודית", אומרים הבכירים ומביעים תקווה "שהממשלה וכוחות הביטחון ימצאו במהרה את האשמים ויטפלו בהם ביד קשה ותקיפה על מנת לגדוע באיבם את התופעות האנטישמיות הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר