חרדים ואקדמיה נפגשים

השתלבות חרדים באקדמיה הוא אחד התהליכים המרתקים המתרחשים בשנים האחרונות. מאחורי הקלעים של האקדמיה החרדית • צפו בכתבת הוידאו (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
יואל בידרמן, מהנדס אלקטרוניקה. בוגר התוכנית של ידידות טורונטו (צילום: כיכר השבת )

חשבתם שחרדים ואקדמיה זה שני קווים מקבילים שספק אם יצליחו להיפגש? אתם מוזמנים להכיר את תכנית 'חרדים באקדמיה' של עמותת ידידות טורונטו בתמיכת קרן פרידברג, המציעה לגברים חרדים הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ולהשתלב בתעסוקה איכותית.

כבר שש שנים שהתכנית הייחודית הזו מלווה סטודנטים חרדים המעוניינים לרכוש תואר אקדמי, ומעניקה להם הכוונה מקצועית החל משלב הבחירה בתחום ומוסד הלימודים, המשך בליווי ובקבלת מלגה לאורך הלימודים ועד להכנה לקראת השתלבות בשוק התעסוקה.

במקביל, התכנית פועלת מול מוסדות אקדמיים יוקרתיים, להנגשת מסלולי הלימוד לצרכיו של הסטודנט החרדי, באמצעות הקניית כלים לפיתוח תהליכי קליטה תוך מתן דגש על תחומים בעלי ישימות תעסוקתית גבוהה לחרדים.

לשם כך, מפעילה התכנית מרכז קריירה, המופעל בידי צוות מקצועי שמלווה את הסטודנטים לאורך כל לימודי התואר, ועד לקראת השתלבות בשוק התעסוקה.

המרכז מספק לסטודנטים שירות ייחודי ללא תשלום, במטרה להבטיח שהסטודנטים אכן ישתלבו בשוק וישיגו את ההזדמנויות הטובות ביותר, תוך שיתוף פעולה עם חברות וארגונים מובילים במשק הישראלי.

השירות כולל דרכים למציאת עבודה באמצעות פרסום משרות 'דרושים' בתחומי הלימוד השונים, עריכת ימי זרקור בחברות מובילות במגזר העסקי והציבורי ואף קיום מפגשים אישיים עם מעסיקים בכירים בתעשייה.

בנוסף, דואג המרכז להדריך את הסטודנטים להתנהלות נכונה בתהליך הקבלה לעבודה, החל מסיוע בכתיבת קורות חיים, ייעוץ וליווי על ידי מנטורים ומדריכים מתחומי הלימוד השונים, והפעלת סדנאות לרכישת כישורים רכים לפיתוח היכולות החברתיות של הסטודנט בסביבת העבודה. בין השאר, שיפור כושר הביטוי וההרגלים האישיים.

בהמשך, אנשי המרכז אף עומדים בקשר עם הבוגרים במטרה להבטיח שהמקום בו השתלבו אכן מתאים לתחומי הלימוד והולם את הציפיות והכישורים שלהם.

אחד מבוגרי התכנית הוא חיים גוטליב (29), אב לחמישה ילדים ומהנדס ורפיקציה במקצועו. בשיחה עם "כיכר השבת", מתאר גוטליב כיצד הליווי הצמוד של התכנית לאורך ארבע שנות הלימוד ב'מכללה החרדית - הדסה' סייע לו במציאת משרה איכותית: "ידידות טורונטו עוזרים מאוד בהחלטה, באמצעות הכרה בלתי אמצעית עם הרקע ממנו מגיע הסטודנט מצד אחד, ומקצועיות בהבנת שוק התעסוקה וההזדמנויות שהוא מציע" אומר גוטליב, "יש להם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה". לדבריו, "הם לא פועלים בשביל לקבל כותרות, אלא נותנים ליווי אישי לכל תלמיד, כי הם באמת רוצים שחרדים יצליחו בחיים".

עוד פרטים תוכלו למצוא כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר