מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל: אין לתמוך כלכלית במבזי הרב שטיינמן

השבת יחול יום הזיכרון השני להסתלקותו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל. "כיכר השבת" מביא הקלטה נדירה בה מתבטא מרן הגרי"ש שאין לתמוך כלכלית באדם שביזה את מרן הגראי"ל שטיינמן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל (צילום: פלאש 90)

השבת יחול יום הזיכרון השני להסתלקותו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל. המונים מכל שכבות הציבור עמך בית ישראל יתפללו, ילמדו ויקראו פרקי משניות לעילוי נשמתו הטהורה.

על רקע החלל העצום שנוצר לאחר פטירתו ועניין שאלת הנהגת הדור שעלה לסדר היום הציבורי, בעיקר במגזר הליטאי, חושף "כיכר השבת" לרגל יום ההילולא הקלטה נדירה במיוחד בה נשמע מרן הגרי"ש זצ"ל קובע כי "אסור לתת צדקה לאברך שדיבר סרה נגד מרן הרב שטיינמן, ומתבטא: "הוא שוטה, הוא משוגע", או כלשונו הטהורה "הוא צו דרייטע'ר".

ההקלטה המלאה הינה בשפת היידיש ו"כיכר השבת" מביא את התמליל המלא בתרגום לעברית:

השואל: "אני מחלק צדקות בכולל פונוביז' ומרן ר' אהרן לייב הוא ראש הכולל ואותו אנחנו שואלים בכל שאלה, ויש אברך מהכולל שביזה את ר' אהרן לייב ברבים. הוא החליט שר' אהרן לייב כתב "כפירה" וביזהו והאברך עשה "קריעה" ברבים. האברך לומד הרבה ובגלל שר' אהרן לייב כתב במכתב" שכשאין לומדים עלול העולם להיחרב" ואמר האברך הזה שהיה צריך לכתוב שוודאי יחרב! וזה כפירה ולכן עשה "קריעה"".

וכאן מגיע השואל לחלק המרכזי בשאלה ומסביר למרן הגרי"ש מדוע הוא שואל את השאלה את מרן ולא את מרן הגראי"ל שטיינמן שאת פיו הוא שואל תמיד בעניינים אלו.

"ואמנם התורמים נותנים את הצדקות על דעת זה שאני שואל בהכל את ר' אהרן לייב, אבל שאלה זו איני מסוגל לשאול אותו". השואל ממשיך ומוסיף: "והאברך הזה אינו מתחרט על כך, האם לאדם כזה צריך לתת צדקה?".

מרן פוסק הדור מרים את קולו ומגיב בחריפות: "הנ"ל הוא בר דעת?! הוא שוטה! האם אתה חושב שלשוטה כזה צריך לתת צדקה?! הוא צו דרייטע'ר! (הוא משוגע)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר