בג"ץ ליהדות התורה: הליך הבחירות לרבנות ירושלים ימשיך כמתוכנן

בג"ץ החליט שלא להוציא צו ביניים לשר בנט למינוי נציגיו לגוף הבוחר את רבני ירושלים אך הורה שהדיון בעתירת יהדות התורה ייערך בתחילת ספטמבר. מי המנצחים? (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

סאגת הבחירות: שופט בג"ץ יצחק עמית שיגר הבוקר (שלישי) את החלטתו בעניין עתירת סיעת "יהדות התורה" להוצאת צו ביניים כנגד מתן האפשרות לשר הדתות למנות את נציגיו בגוף הבוחר.

בהחלטה דוחה השופט את הבקשה וקובע כי "בשלב זה איני רואה מקום להורות למשיבים (שר הדתות. י"כ) להימנע מהפעלת סמכותם על פי התקנות לבחירת נציגיו לגוף הבוחר את רבני ירושלים.

אלא שבמקביל קובע השופט כי על אף האמור לעיל, "היומן יקבע את הדיון בעתירה זו ובעתירה בבג"ץ לתחילת חודש ספטמבר כשבדיון תידון גם הבקשה למתן צו ביניים", בכך הוא בעצם מקדים את הדיון בעתירה שהגישה יהדות התורה.

בציונות הדתית מפרשים את החלטת בג"ץ כהישג משפטי וטוענים כי הוא דחה על הסף את עתירת סיעת "יהדות התורה" וכי על פי ההחלטה היום יוכל שר הדתות למנות בתאריך המתוכנן את נציגיו לגוף הבוחר.

באיגוד בתי הכנסיות של הציבור הדתי לאומי אף אומרים בתגובה רשמית: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט ומשוכנעים שבקרוב יבחרו רבני עיר לעיר הקודש ירושלים כפי שאף בגץ הביע את דעתו בעתירתנו".

מנגד בסיעת יהדות התורה לא מתרגשים מההחלטה ואומרים כי בסך הכל הודיע בית המשפט שבנתיים איננו מתערב וכי ידון בעניין בתחילת חודש ספטמבר.

"נחכה לדיון ונראה אז מה תהיה החלטת בג"ץ ולפי זה נדע אם הצלחנו או לא", אומרים ביהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר