לאחר ש"התקרב לדת": גדעון סער שוב מסתבך עם היהדות החרדית

חודשים לאחר שנטען כי שר הפנים גדעון סער מתקרב לדת, לכאורה, הוא מצליח שוב להסתכסך עם חברי הכנסת החרדים, כשמקבל החלטה המחזקת קהילות המוגדרות כבעייתיות על פי היהדות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער (צילום: פלאש 90)

החלטתו של שר הפנים גדעון סער להעניק מהיום והלאה במסגרת חוק השבות אזרחות ישראלית לבני זוג מקהילות המוגדרות כ"תועבה" על פי היהדות, מעוררת סערה בקרב רבנים ואישי ציבור במגזר החרדי.

במכתבו למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, הורה סער על ההנחיה החדשה, תוך שהוא מדגיש בדברי ההסבר כי "עניינו של חוק השבות הוא בקיבוץ בני העם היהודי מהגלות, ותכלית התיקון מ-1970 הייתה לאפשר לבני המשפחה של היהודי להגיע לישראל כשווים לו, על מנת לעודד עלייה".

כאמור, ההחלטה השערורייתית גורמת לסערה רבתי בקרב יהדות ארץ הקודש והתפוצות, כאשר רבנים ואנשי רוח ומוסר מתבטאים באופן חריף על "פריצת הגדר" בצביונה היהודי של מדינת ישראל הנעשית כביכול בחסות החוק.

גם חברי הכנסת מהסיעות החרדיות יצאו הבוקר באופן חוצץ כנגד ההנחיה החדשה מבית מדרשו של שר הפנים, שלאחרונה אף פורסם כי הנו מתקרב לדת ולמסורת, לכאורה.

ח"כ מאיר פרוש הגיב להחלטת שר הפנים ואמר: "החלטה אומללה זו תפעל כבמורנג נגד רצון סער המבקש להשיב בנים לגבולם, רבים וטובים מהיהודים, דווקא ימאסו כעת במדינה ויתרחקו מארץ ישראל". ח"כ ניסים זאב מש"ס אמר כי החלטתו של שר הפנים היא בגדר שערורייתית, זוועתית ואנטי-יהודית ומהווה עוד חוליה בשרשרת של חוקים ותקנות של הממשלה הנוכחית שבאו לפגוע בדת ישראל. "יש בכך שבירת המוסכמות והסטטוס קוו שהתקיים בארץ מאז הקמת המדינה, ואין ספק שהחלטה זאת תמיט חורבן על התא המשפחתי היהודי".

"אבוי לנו אם כדברי השר אלו הם הבנים השבים לגבולם. הממשלה והממסד איבדו מזמן את הגבולות ואת הערכים הבסיסיים של העם היהודי, שעליהם זועק הנביא: "שובו בנים שובבים, ארפא משובתכם".

"יש כאן מגמה ברורה לחולל מהפיכה אנטי-דתית שמשמעותה פגיעה קשה בשלמות העם, ואין ספק שהיא תיצור בעתיד בארץ ישראל שני עמים שיוגדרו האחד כעם היהודי והשני כעם "ישראלי" במשמעות החילונית של המילה".

"התוצאה תהיה שבני העם היהודי לא יוכלו להתחתן זה עם זה אלא על פי תעודות יוחסין וכך נחזור למציאות שהייתה בתקופה שלאחר חורבן הבית הראשון כאשר עזרא הסופר בדק ביסודיות את תעודות היוחסין של כל עולי בבל ערב הקמת בית המקדש השני, וכך הוא נלחם בהתבוללות שפשתה בעם ובנישואי התערובת".

עוד אמר ח"כ זאב: "בנוסף, נראה שהחלטה אומללה זאת עשויה להשפיע על דרישות אויבינו להכרה בזכות השיבה של הפליטים הערביים שמשמעותה הכרה והענקת אזרחות ישראלית לכל הפליטים הפלשתינאים, בטענה שאם נותנים זכות לזרים להתאזרח בקלות כזאת מדוע שוללים מהפליטים זכות דומה".

"הנורא מכל הוא שבהחלטתו המוזרה של שר הפנים יש כדי עידוד ומיסוד התופעה החדשה של משפחות חד-מיניות במדינת היהודים, ויש בה משום פירצה קשה בחומת הקדושה של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר