לא רק בתל אביב

הפרצה מתרחבת: עסקים בחדרה החלו לעבוד בשבת

הפרצה בחומות השבת שהחלה בתל אביב יפו, בגיבוי העירייה ובית המשפט, מתרחבת גם לחדרה. בסוף השבוע הודיע ראש העיר צביקה גנדלמן כי מעתה חלק ממקומות הבילוי, העסקים והחנויות בחדרה יוכלו לפתוח את שעריהם בשבת. ההצעה עברה ברוב קולות במועצת העיר ויושמה כבר בסוף השבוע (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חדרה (צילום ארכיון: שי לוי / פלאש 90)

הפרצה בחומות שבת מתרחבת: אחרי הפרצה בחומות השבת המתחוללת בעיר העברית הראשונה תל אביב יפו בגיבוי בית המשפט, מתברר כי גם עיריית חדרה תאפשר לפתוח עסקים וחנויות בשבת.

ראש העירייה צביקה גנדלמן הודיע בסוף השבוע כי מעתה יוכלו חלק ממקומות הבילוי, העסקים והחנויות בעיר חדרה לפתוח את שעריהם בשבתות.

על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" ההודעה מתייחסת לבתי עסק הממוקמים בפאתי העיר, ברצועת החוף ולאורך כביש 4 כאשר בשאר חלקי העיר, יהיו סגורים בתי העסק בשבת.

לדברי גנדלמן: "בעיר שבטווח הנראה לעין תחצה את רף 100 אלף התושבים, חייבים להתקיים חיי תרבות ופנאי לאורך השבוע".

גנדלמן הוסיף כי העירייה דאגה למנוע מטרדי רעש לתושבים ולשמירה על השבת במרכז העיר והשכונות אך במקביל נענתה לרצון רוב התושבים ולצורכי העיר.

יצוין כי שינוי חוק העזר העירוני שאפשר את הפרצה בקדושת השבת עבר במועצת העיר חדרה ברוב קולות זאת למרות התנגדותם הנחרצת של שבעה מחברי המועצה שהינם דתיים וחרדים.

תושבי חדרה חלוקים בדעותיהם לגבי הצעד המתריס שהחלל לפעול כבר בסוף השבוע האחרון, כאשר מחד חלקם טוענים כי מדובר במתחמים בשולי העיר ולא במרכזה אולם אחרים טוענים כי מדובר בתחילתה של הידרדרות שבסופה חדרה תראה חלילה כמו תל אביב ללא כל צל של אידישקייט ומסורת יהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר