ח"כ משה גפני:

"חתונת ההתבוללות - אירוע מחפיר, בושה לעם היהודי"

בשעה זו נערכת "חתונת ההתבוללות" של צעיר ערבי עם צעירה יהודייה, כאשר הרוחות סביב החתונה סוערות במיוחד. ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את האירוע ואומר כי מדובר ב"אירוע מביש המטיל כתם על העם היהודי. אנו בטוחים כי עשבים שוטים שכאלו לא יכתיבו את שרשרת הדורות של העם היהודי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

חתונת ההתבוללות שתיערך בעוד שעה קלה בראשון לציון, במהלכה ינשאו מוחמד מנצור ובת זוגתו היהודיה מורל מלכה זה לזו, גורמת לסערה רבתי בקרב הציבור המסורתי והדתי כמו גם בקרב רבים מאזרחי ישראל החשים צער עמוק על נישואי ההתבוללות הפושים בקרב אזרחי המדינה.

רבנים ועסקנים גינו היום את התופעה ההרסנית וכינו אותה כ'חורבן הבית' ממש. 'אוי לנו שכך עלתה לנו בימינו, סכנת ההתבוללות הינה הסכנה הכי גדולה לקיום עם ישראל בדורנו', אמרו.

ח"כ משה גפני הצטרף לתוקפים את החתונה ואמר ש"בתקופה זו בה קיימת סכנת התבוללות קשה בעם ישראל, כואב הלב, וזו בושה שנערה יהודיה הולכת עם גבר לא יהודי וברוב חוצפתם מכנים זאת חתונה ופוגעים בפומבי במסורת היהודית ובשרשרת הדורות של עמנו".

גפני הוסיף ואמר כי "אנו מגנים בתוקף את האירוע המביש הזה המטיל כתם על העם היהודי, וכפי שהיה בהיסטוריה - אנו בטוחים כי עשבים שוטים שכאלו לא הם שיכתיבו את שרשרת הדורות של העם היהודי".

כזכור, בית המשפט אישר מוקדם יותר היום לאנשי ארגון להב"ה לקיים הפגנה במרחק של 200 מטר מהאולם בו תיערך החתונה.

מוקדם יותר התייחס לכך גם נשיא המדינה הטרי, ראובן (רובי) ריבלין ואמר כי "קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו".

לדבריו, "לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל - אך כולם חייבים בכבודם. יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם - להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית. ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית. אני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר