תיעוד

בין הזמנים: שמונה בחורים חולצו הלילה מנחל דרג'ה

סמוך לחצות הלילה התקבל דיווח ביחידת חילוץ מגילות על שמונה תלמידי ישיבה, שנכנסו בשעות הבוקר לנחל דרג'ה עם קבוצה גדולה אך התמהמהו בפנים ולא יצרו קשר. כשעה לאחר חצות הלילה אותרה הקבוצה ובסמוך לשעה 2:00 בלילה חולצו כל התלמידים. יחידת החילוץ: "יש לשמור על הזהירות" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חילוץ הבחורים, הלילה (צילום: יח"צ מגילות משטרת מחוז ש"י)

רגע לפני סיום חופשת בין הזמנים, בני משפחות ותלמידי ישיבות רבים נופשים בימים אלו בצפון האר ובדרומה, מטיילים ואוגרים כוחות לקראת הזמן החדש.

מרבית הטיולים מסתיימים בחסדי שמים ללא פגע אך אמש (שני) התחוללה דרמה קטנה סביב טיול של שמונה תלמידי ישיבה מבני ברק שבמשך מספר שעות גברה החרדה לשלומם לאחר שלא יצרו קשר.

סמוך לחצות הלילה התקבל דיווח במוקד של יחידת חילוץ מגילות על שמונה תלמידי ישיבה קטנה, כבני 18, שנכנסו לנחל דרג'ה בשעות הבוקר יחד עם קבוצת תלמידים גדולה ובליווי שני אנשי צוות מבוגרים.

עם רדת החשיכה, לאחר יציאת מרבית הקבוצה, התברר כי עקבותיהם של שמונה תלמידים נעלמו והקשר עימם נותק.

אנשי יחידת חילוץ מגילות נכנסו פנימה אל הנחל ופתחו במסע חיפושים אחרי קבוצת התלמידים, כאשר כשעה לאחר חצות הלילה אותרה הקבוצה כשכלל התלמידים במצב טוב.

לאחר שנוצר קשר ראשון עם שמונת התלמידים הם חולצו בידי אנשי יחידת החילוץ אל מחוץ לנחל, עד לשעה 2:00 כל התלמידים חולצו בשלום.

התלמידים סיפרו כי במהלך המסלול בנחל הם התעכבו וכאשר ירדה החשיכה הם החליטו לעצור ולא להמשיך הלאה מאחר ולא הצטיידו בפנסים.

ביחידת החילוץ עדכנו כי "בשעה 02:00 הסתיים חילוץ כלל בחורי הישיבה מנחל דרג'ה כשהם במצב טוב. השמונה היו חלק מקבוצה גדולה שנכנסה לנחל בשעה 10:00 כאשר שמונה מתוך הקבוצה התמהמהו בנחל ונקלעו לחשכה ללא טלפון וללא יכולת לצאת החוצה. חמישה מחלצים מהיחידה חילצו אותם בשלום".

ביחידת חילוץ מגילות שבו והזהירו הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "בין הזמנים הוא זמן לטיולים אבל יש לשמור על הזהירות, במיוחד במדבר יהודה וים המלח: להיכנס לנחלים מוקדם, להצטייד בכובע, מים נעלי הליכה טובות, טלפון נייד ופנסים. להקפיד להודיע לאן נכנסים וללמוד את הדרך לפני כדי לתכנן יציאה לפני החשיכה. להיזהר בכניסה לגבים (בחלקם עדיין יש מים והם עמוקים)".

"ברבים מהנחלים אין קליטה בתוך הנחל כך שהשארת מידע אצל גורם שלא נכנס לתוך הנחל היא קריטית במקרה והתכניות משתבשות", מדגישים ביחידת החילוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר