"ברקת נוטל סמכויות לא לו"

בית המשפט ביטל הקצאות לחרדים בירושלים • חשיפה

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דוד חשין, החליט לבטל את שלושת ההקצאות של עיריית ירושלים לישיבות חרדיות במגרש שבפאתי שכונת רמת השרת, תוך שהוא מותח ביקורת על ראש העיר. ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר ניר ברקת מתכוון להחזיר בקרוב את ההקצאה באמצעות פשרה (חרדים, בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דוד חשין, החליט לבטל את שלושת ההקצאות של עיריית ירושלים לישיבות חרדיות במגרש שבפאתי שכונת בית וגן בואכה שכונת רמת השרת.

כזכור לפני כשנה וחצי, עיריית ירושלים אישרה הקצאות לשלושת המוסדות הוותיקים בשכונה - ישיבת עטרת ישראל לצעירים, ישיבת משכן חיים וישיבת מעוז חיל.

לאור החלטת העירייה, עו"ד יוסי חביליו הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים ובימים האחרונים הוציא נשיא בית המשפט המחוזי פסק דין בו הוא תוקף את התנהלות עיריית ירושלים והעומד בראשה ומבטל את ההקצאה.

בפסק הדין, כותב השופט חשין: "לא יתכן כי ראש העירייה ייטול לעצמו את סמכויות ועדת ההקצאות ומועצת העיר ויחליט כי יוקצה שטח קרקע משטחי העיר. הדבר נכון שבעתיים, עת התחייבות ראש העיר במסגרת ההסדר, נעשתה לאחר שהעירייה, לשיטתה, כבר התחייבה 'עקרונית' להקצות מגרש זה כולו למשיבות 2-4 (קרי, לישיבות)".

עוד כותב השופט חשין בפסק הדין כי העיריה פועלת זה למעלה מעשור בניגוד לנהלי משרד הפנים בשל העובדה שהעירייה ממשיכה להקצות קרקעות ללא פרוגרמה מתאימה לכך.

"לא יתכן כי התעלמות גורפת מאחת מהוראותיו תהיה בגדר חריגה סבירה העולה בקנה אחד עם כללי המנהל התקין", כותב השופט, "אם אין באפשרות העירייה להכין פרוגרמה, עליה לפעול מול משרד הפנים לתיקון הנוהל. לכאן או לכאן. המצב הקיים בו למעלה מעשור פועלת העירייה, במודע, בניגוד להוראות משרד הפנים, אינו תקין".

סוף דבר השופט חשין מקבל את העתירה ומבטל את כל החלטות העיריה בנושא ההקצאות הנ"ל ומחייב את העיריה בתשלום הוצאות לעותרת.

מתוך החלטת בית המשפט (צילום: כיכר השבת)

ההחלטה לאשר את הקצאת השטח עבור הישיבות, עברה בתחילת חודש פברואר בשנה שעברה, בישיבת מועצת העיר ירושלים, וזכתה לאישור, כאשר נרשמו רק מתנגדים בודדים להחלטה.

לאחר אישור ההקצאה, הזהירו בתנועת "התעוררות" כי "ישנו חשש רציני, ולא מן הנמנע כי תוצאות ההקצאה בשטח כפי שהיא אושרה במועצה, רק תביא לתסיסה ולעימותים עתידיים בין המגזר החילוני והחרדי באזור ובכלל, דבר שאותו אנו כמובן מעוניינים למנוע".

ההצעה שנידונה בבית המשפט היא ההצעה שלה הסכימו שלוש הישיבות. ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר ניר ברקת מתכוון לשוב ולהעלות את הפשרה שהושגה להצבעה ולהקצות שוב את השטח לישיבות.

גורמים בעירייה מבהירים כי חבל שבגלל בית המשפט שלוש הישיבות יצטרכו כעת לעבור שוב את כל הליך אישור ההקצאה אך "ברור שהם יקבלו את ההקצאה מאחר והיא צפויה להיות מאושרת ברוב קולות". בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע עוד כי הליך אישור ההקצאה לשטח של ישיבת "עטרת ישראל" שב לוועדות בעיריית ירושלים וצפוי להישאר בהקדם.

תגובת עיריית ירושלים להחלטת בית המשפט בנוגע להקצאות ברמת שרת: "בצעד נכון מהותית הגיעו הצדדים למתווה פשרה במסגרתו הוסכם כי על חלק מהשטח הסמוך לרמת שרת ייבנה מבנה קהילתי לטובת הציבור הכללי וכי יתרת המגרש הסמוכה לבית וגן תוקצה לצורך הקמת שלושה מוסדות חינוך".

"מתווה זה שקיבל את ברכת ראש העיר הבטיח ש"זה יהנה וזה יהנה" לרווחת כל תושבי ירושלים. מדיניות זו שאותה מוליך ראש העיר יחד עם הנהלת העיר לדאוג לצרכי כל הזרמים בעיר היא מדיניות נכונה ותימשך גם בעתיד".

"משיקולים משפטיים פורמליים בחר בית המשפט להורות על ביטול ההליך. עיריית ירושלים תכבד כמובן את החלטת בית המשפט ותפעל להקצאת הקרקע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר