חדרה: הציבור החרדי יוצא למאבק בראש העיר צביקה גנדלמן

הציבור החרדי בחדרה יוצא למאבק חדש בראש העיר, צביקה גנדלמן, לאחר שלדברי הורי תלמידים, הוא הורה שלא לתקצב את מערך ההסעות לשני מוסדות חינוך חרדיים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר חדרה, צביקה גנדלמן (צילום: מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר)

ראש עיריית חדרה ממשיך להסתבך עם הציבור החרדי: אחרי שראש העיר, צביקה גנדלמן, אישר חילולי שבת בעיר, הציבור החרדי הספרדי בעיר חדרה יוצא למאבק חדש כנגדו, לאחר שלדברי הורי התלמידים, ראש העיר הורה שלא לתקצב את מערך ההסעות לשני מוסדות חינוך חרדיים.

לאור זאת, בכוונתם לקיים מחר (רביעי) בשעה 09:00 בבוקר הפגנה כנגדו, שבה ישתתפו מאות התלמידים והוריהם בבניין העירייה. לדבריהם, המפגינים ינסו להגיע ללשכת ראש העיר.

במודעות מחאה שפורסמו תחת הכותרת "גודלמן מפלה בין דם לדם", נכתב: "מחר יזעקו מאות ילדי תלמודי התורה בחדרה על ההפליה שמבצע ראש העיר מר צביקה גנדלמן". בסיום המודעה נכתב "כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ".

אחד ההורים הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על מאבקם: "ראש העיר הורה להפסיק לתקצב את מערך לתלמודי התורה. עד היום העירייה מימנה את מערך ההסעות של תלמוד 'חפץ חיים' ובית ספר נוסף, השייכים לרשת החינוך "מעיין התורני" של ש"ס".

ההורים טוענים כי ראש העיר מבצע איפה ואיפה כנגד הציבור החרדי: "ראש העיר החליט שהוא מפסיק את התקציב ובעקבות כך נכון לעכשיו תחילת שנת הלימודים מוטלת בספק. מחר נצא להפגין כנגד החלטתו לא לתקצב דווקא את ההסעות של הציבור החרדי וזה אגב מצטרף ליחסיו באופן כללי לחרדים. רק באחרונה הוא אישר חילול שבת בעיר".

"מערך ההסעות בעירייה מגיע למיליוני שקלים ועד היום הציבור החרדי קיבל תקציבים לעניין, אך בשבועות האחרונים החליט ראש העיר שמתחילת שנת הלימודים החרדים לא יקבלו תקציב ולכן אנחנו אומרים שלא נתחיל את שנת הלימודים עד שהתקציב יוחזר". הוסיפו ההורים.

ההורים אומרים כי התקציב שבוטל מגיע להם לפי החוק: "התקציב הזה מגיע לנו על פי דין משום שלפי חוק משרד התחבורה ומשרד החינוך חייב להיות מרחק של שני קילומטר בין המוסד החינוכי לבין הבית, וכל התלמידים הללו עומדים בקריטריונים אבל ראש העיר החליט שעקב מצבה הקשה של העירייה התקציב יבוטל".

גורם חרדי בעירייה קבל על כך ואמר כי "תמיד כשזה נוגע לקיצוצים הציבור החרדי הוא זה שסופג את המכה הקשה".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "נחשף פרצופה האמיתי של סיעת ש״ס ונחשפת העובדה שמאבק השבת אינו אלא ניסיון לדרוש תוספת תקציבית למוסדות החינוך של התנועה ולהם בלבד. ראש העיר דוחה בתוקף כל ניסיון לגרור אותו למשא ומתן כספי במסווה של מחאה אידאולוגית".

לטענת העירייה, "מי שניסו להשיג כספים מסיבה אחת, מגלים עכשיו מה הייתה מטרתם האמיתית. לאורך כל השנה עדכנה העירייה את מנהלי הרשת באשר ליתרת תקציב ההסעות העומדת לרשותם ובחרו לבזבז את הכספים ולהגיע למצב שבו הם נמצאים כעת. מוטב שימסרו דין וחשבון להורי התלמידים".

בעירייה הוסיפו: "ילדי תלמוד תורה חשובים לראש העיר כמו כל ילדי חדרה והוא פועל למענם ומתוך דאגה לרווחתם. נמשיך לשמור על האינטרס הציבורי ועל כספי הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר