אסיפה נדירה בבית הראב"ד: הגאב"ד נעדר

הגאב"ד נעדר מאסיפה נדירה שהתקיימה בביתו של ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך. באסיפה השתתפו חברי הבד"ץ שדנו בענייני השמיטה וצפו במצגת • צפו בתיעוד (חרדים)

(צילום: כיכר השבת)

אסיפה נדירה בבית הראב״ד: מושב בית דין מיוחד התכנס. ומי נעדר? הגאב״ד. בדרך כלל מתקיים מושבי בית הדין הקבועים של חברי בד״צ העדה החרדית בלישכת ביה״ד בבני זופניק בירושלים אולם הערב באורח נדיר התקיימה אסיפה מיוחדת שנערכה בביתו של הראב״ד הגר״מ שטרנבוך בשכונת הר נוף זאת בשל חולשתו. בכינוס השתתפו חברי הבד"צ ורבני ועדת השמיטה והכשרות.

כשבמהלך האסיפה הועלו על שולחן הרבנים מספר נידונים בהלכות שמיטה שדרשו הכרעה בין הדברים דנו הרבנים על נידון החלב המגיע מפרות שאכלו ספיחין כמו כן הוקרנה מצגת מול הרבנים על היערכות ועד השמיטה להספקת ירקות מירדן ללא שום חשש שביעית ועוד.
לאחר הדיון שארך מספר שעות הכריעו הרבנים בכל השאלות שהתעוררו וכן חתמו על מספר מכתבים בעניין. כאמור העובדה שבאורח חריג התקיימה האסיפה בבית הראב״ד עוררה עניין רב באשר לזהות המשתתפים כאשר בין הרבנים הנעדרים ניתן למנות את הגאב״ד הגאון רבי טוביה וויס וכן את הדיין רבי יהושוע רוזנברגר.
לדברי גורמים בהעדה לא בהכרח שמדובר ההיעדרות על רקע פוליטי של ויכוחים פנימיים על אף שגם זו לטענתם אפשרות העומדת על הפרק. לדבריהם ייתכן והגאבד נעדר מחמת שחש ברע בימים האחרונים או בשל העובדה שהיה עסוק בטיפול בפרשת מעצרו של נכדו בעקבות פטירתו של הבחור יעקב סופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר