ותודה לשי פירון

בלי חמלה: עשרות ילדות נזרקו מהכיתות אל הרחוב

עשרות תלמידות בית הספר "משכנות דעת" נזרקו הבוקר לרחובה של עיר, בעקבות צו הסגירה שהוציא משרד החינוך בראשות שי פירון, לכיתות שהקצתה להן העירייה מבית ספר חילוני. בעקבות כך יוקם אוהל בו תלמדנה התלמידות מול הכיתות שנותרו ריקות. פירון: לא נתפשר בשמירה על שלטון החוק (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, אתר קול חי)

הרוחות בעיר בית שמש מסרבות להירגע בעקבות החלטת משרד החינוך להוציא צו סגירה לבית הספר החרדי "משכנות דעת", שנפתח במתחם בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש.

בכירים בעירייה אומרים כי יש כאן התנכלות לחרדים וכי אין סיבה אחרת שיכולה להסביר את החלטת המשרד, שבעקבותיה, עשרות תלמידות בית הספר יאלצו היום )רביעי) לשבת ללמוד ברחובה של עיר מול הכיתות הריקות שיישארו כך בגלל הוראת משרד החינוך.

בעיריית בית שמש ערכו הלילה פגישת חירום בהשתתפות ראש העיר, חברי מועצת העיר החרדים ועו"ד אורי קידר שנשכר על-ידי העירייה לייצגם בבית המשפט בדיון שיתקיים מחר.

בסיום הפגישה הוחלט להקים אוהל בפינת הרחובות שורק - מיכה, הסמוך למבנה בית הספר, שם ילמדו התלמידות החל מהשעות הקרובות, מול בית הספר שמשרד החינוך מעדיף שיישאר ריק גם במחיר השארת עשרות תלמידות ברחוב.

רועי, אב לתלמידה בבית הספר החרדי, נשמע רותח מזעם נוכח החלטת משרד החינוך: "אמש הלכתי לישון בידיעה קשה מאוד שבתי לא תוכל ללכת לבית הספר, שבתי נשארת ברחוב, וכל זאת למה? כי משרד החינוך נכנע ללחצים של החילונים בעיר".

"אני דיברתי עם חברים שלי שגם להם יש בנות שלומדות בבית הספר וכולנו מרגישים תחושה שמשרד החינוך לא רוצה בטובתנו וזו המציאות", אומר רועי בכאב, "איך ייתכן שבהינף יד מחליט שר החינוך או מישהו אחר במשרד לשלוח ילדים לרחוב? המסקנה שלי ברורה, בתקופת שר החינוך הקודם זה לא היה קורה, אבל בתקופת שי פירון אם זה לא היה קורה, הייתי מופתע. כי הוא רוצה לגרוף קולות בבחירות הבאות בגלל שהם יורדים בסקרים".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק החינוך, ישעיהו ארנרייך, אומר ל"כיכר השבת" כי "ראינו את פסק הדין ואנחנו לא הולכים לבזות את בית המשפט, אנחנו מקווים שבעזרת השם אנחנו נצליח במה שמוטל עלינו".

לדבריו, בית המשפט זרק את התלמידות לרחוב וכי משתקפת כאן התנכלות לחרדים. "היום הילדות ילמדו ברחובות. אין להם היכן ללמוד. בית המשפט זרק אותן לרחוב. נפגשנו עם משרד החינוך וביקשנו מהם להיכנס לבניין עד המועד של פסיקת בית המשפט אך משרד החינוך לא הסכים. אני לא אומר שזו התנכלות לחרדים, אבל כך זה משתקף".

צפו: מכשירים את השטח לבניית האוהל עבור התלמידות, הבוקר

"אין כאן עניין של חרדים וחילונים, קורה כאן משהו שהוא לא הגון", אומר ארנרייך, "גם אם זה היה חילונים היינו מתנהגים כך למענם. אין דרך להסביר את ההתנהגות הזאת. בוודאי שמדובר כאן בהחלטה פוליטית ואין ספק בזה בכלל. אולי הם לחוצים קצת".

עו"ד מתי חותה, מנכ"ל עיריית בית שמש, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אני יכול להבין את הטענה כי משרד החינוך נותן עדיפות לבתי הספר הממלכתיים דתיים, מאשר לחרדים. רואים את בשטח. אחרת אי אפשר להסביר איך משרד החינוך נותן הוראה שתשאיר עשרות תלמידות ברחוב".

המנכ"ל רומז כי אם בתמונה היו הערבים ולא החרדים, משרד החינוך לא היה ממהר לנקוט בעמדה קיצונית כפי שנקט. "אני מזכיר שבעבר כשהאוכלוסייה הערבית דרשה מבנים לכיתות, בג"צ ביטל את החלטת משרד החינוך והורה להביא להם מבנים. ואצל החרדים זה לא קרה, ההפך, הפרקליטות עוד צידדה בעמדת משרד החינוך".

"ברור שהחלטת משרד החינוך היא פוליטית. נקודה. אני לא מצליח להבין איך זה שיש כיתות ריקות ופשוט לא מסכימים לנו העירייה לאכלס תלמידות חרדיות במקום. למה שזה יישאר ריק? הרי לבית-הספר הממלכתי יש בדיוק מה שהוא צריך, אז למה לא לתת לחרדים?", אומר המנכ"ל.

המנכ"ל סבור כי לאותן תלמידות עלול להיגרם נזק בזמן שהותן ברחוב. "בסופו של דבר מדובר בנזק למערכת כי הרי ברור לכולם מה יכול לקרות לתלמידה שאינה נמצאת במסגרת לימודית, זה יכול לגרום רק לנזקים שבסוף כולנו נתחרט עליהם".

שר החינוך, שי פירון, התייחס הבוקר,לבית הספר שנפתח במתחם בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש ואמר כי "מערכת החינוך לא תסבול התנהגות בריונית, שאינה מתקיימת בשיח משותף ובעבודה משותפת, לשם מציאת פתרון חינוכי".

"לכל ילדה וילד בישראל יש את הזכות למענה חינוכי, אך המענה לא יכול להינתן באמצעות מהלכים חד צדדיים, הרומסים את החוק ואת המוסר האנושי. התגנבו לבית הספר באישון לילה, בנו חומה והוציאו מהתאים את החומרים ואת הספרים של המורים", טוען פירון.

לדבריו, "לא יעלה על הדעת שדבר כזה יתרחש במדינת ישראל, ובטח שלא במערכת החינוך המחנכת את תלמידיה לערכים של הוגנות, יושרה ושמירת על החוק. לאלימות ולבריונות מסוג זה ניתן מענה בבית המשפט, וכי אין בכוונתנו להתפשר בעניין חשוב ועקרוני - השמירה על שלטון החוק".

פירון מוסיף ואומר כי "על המשטרה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כלפי אלה שנהגו באלימות פיזית, ובאופן בריוני כלפי מורים ומנהלת בישראל. אני קורא לראש העיר לחזור לשיח, להידבר ולמצוא פתרון חוקי לתלמידות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר