זריקת התלמידות בבית שמש

העירייה מבקשת מהשופט: בוא לסיור במתחם ביה"ס

בית משפט השלום בירושלים ידון מחר בעניין בית הספר בבית שמש, שחלקו הופקע לטובת תלמידות חרדיות עד להוצאת צו הסגירה של משרד החינוך. כעת, מבקש עו"ד אורי קידר מביהמ"ש בשם העירייה לערוך סיור במתחם בית הספר בטרם יתקיים הדיון בעניין. "טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים", נכתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הבנות לאחר זריקתן, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: מחר (חמישי) צפוי בית המשפט השלום לדון בעניין בית ספר המריבה בבית שמש ולהכריע האם צו הסגירה שהוציא משרד החינוך לתלמידות החרדיות, בעקבותיו הן גורשו הבוקר מבית הספר, אאכן יישאר בתוקף.

ראש העיר משה אבוטבול, הגיש באמצעות עו"ד אורי קידר, בקשה לשופט בית משפט השלום בירושלים גד ארנברג לפתוח את הדיון בסיור במתחם בית הספר ולראות את בית הספר מקרוב ולא מאולם בית המשפט.

בפניה המשפטית לבית המשפט הם מציינים כי בשעות אלו הם עמלים להביא את החומר המשפטי והתגובה לבית המשפט על הצו שביקש משרד החינוך שהקפיא את חלוקת בית הספר גם לחרדים.

"במלוא הכבוד יאמר, כי בעניין הנדון בהליך זה, יש צורך אקוטי בבחינת העובדות ללא תיווך בבחינת 'טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים'", כותבים עורכי הדין בראשות אורי קידר לבית המשפט.

נראה כי גם עורכי הדין והצוות העירוני חוששים שבית המשפט יושפע מהדיווחים בתקשורת הכללית שלא תמיד מציגים את הסיפור האמיתי בבית שמש והפכו את חלוקת בית הספר לוויכוח פוליטי ודתי, עורכי הדין מציינים זאת בבקשה לבית המשפט כשהם מסבירים מדוע צריך להגיע לסיור בבית הספר: "על מנת לתפוס עד כמה המציאות בשטח רחוקה מן המתואר בתקשורת ובבקשת משרד החינוך, ועד כמה מדובר באירוע פוליטי ותקשורתי, ולא מקצועי או משפטי".

עורך הדין כותב לבית המשפט כי גם הוא "ערך סיור דומה במקום לפני מספר שעות והופתע, כך ממש! למצוא כיתות אשר ניכר בבירור כי עד למועד כניסת כיתות בית הספר 'משכנות דעת' למתחם היו סגורות ונטושות (רובן אף ללא מזגנים), אשר העשבייה הגבוהה בסביבתן מעידה יותר מכל על היעדר שימוש בהן בשנים האחרונות".

"זאת, כשלמולן עומדות תלמידות חרדיות, תושבות השכונה, אשר נכון לשעה זו, אין להן כיתת לימוד, מקום לשבת או להניח את תיק בית הספר", כותב עו"ד קידר.

עורכי הדין טוענים כי החלטת משרד החינוך שלא לאפשר לתלמידות החרדיות להיכנס לבית הספר לא באה משיקול מקצועי אלא משיקול של חשש מ"רעש תקשורתי".

עו"ד אורי קידר (צילום: באדיבות המצלם)

"המבקר במבנה הנדון אינו יכול לחמוק מן המסקנה כי עמדתו של משרד החינוך כי יש להותיר בשנת הלימודים תשע"ה חלק ניכר ממבנה בית הספר "שפות ותרבויות" ריק וסגור, וזאת משום שהעניין "רגיש" או ש"ההורים יעשו בלאגן בתקשורת" (כפי שנמסר לנציגי העיריה במהלך החודשים האחרונים), וזאת כשמוסדות חינוך שכנים אינם יכולים לאכלס עוד תלמידים, אינה סבירה ולוקה בשיקולים זרים לעניין", כותב עו"ד קידר.

עורכי הדין מוסיפים כי "ביקור זה יבהיר עוד כי אין מדובר בשילוב בעייתי של אוכלוסיות שונות, כפי שמנסה להציג משרד החינוך בבקשתו, אלא באכלוס מפלס נפרד של בית הספר. ביקור זה דרוש אף להפרכת טענות בדבר ליקויי בטיחות בהפרדה בין המוסדות".

עורך דין קידר מביא דוגמא תואמת למה שמתרחש בבית שמש מבית ספר בירושלים, שגם שם הייתה בעייה דומה, והשופטת אנה שניידר החליטה בתחילת הדיונים לצאת לסיור בשטח בית הספר והתרשם מקרוב ולא מדיווחים בתקשורת.

"לאור האמור, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות כי הדיון הקבוע למחר בשעה 10:00, יפתח בשטח מבנה בית הספר "שפות ותרבויות" ברח' נחל שורק 13 בבית שמש ובמבנה בית הספר הסמוך לו, 'משכנות דעת'", מסמים עורכי הדין את בקשת לבית המשפט.

הבוקר, החלה העירייה להקים אוהל בפינת הרחובות שורק - מיכה, הסמוך למבנה בית הספר, שם ילמדו התלמידות, מול בית הספר ממנו נזרקו על-ידי משרד החינוך למרות השארת הכיתות הריקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר