תלמידת בית הספר בבית שמש: "ילדי פליטים היו מקבלים יחס אחר"

120 ילדות קטנות, שרק רוצות ללמוד כמו בנות גילן, זרוקות ברחוב בבית שמש. איילה נגר, תלמידה בת 12, מספרת ל"כיכר השבת" על הקושי, התחושות ומעט התקווה שקיימת (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ילדות בית הספר החרדי, ברחוב (צילום: באדיבות המצלם)

מאחורי המאבק סביב בית הספר המריבה בבית שמש, שהציף את המתיחות בין חרדים וחילונים, עומדות מאה ועשרים ילדות קטנות שרוצות בסך הכל ללמוד בכיתה כמו שאר בנות גילן.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" אחת התלמידות מותחת ביקורת ואומרת כי אפילו "ילדי פליטים היו מקבלים יחס אחר".

"אני חושבת שזה רק בגלל שאנחנו חרדיות", אומרת איילה נגר בת ה-12 הלומדת בכיתה ז' בבית הספר החרדי. "אם זה היה חילוניות לא היו עושים את זה, ואפילו לילדי פליטים לא היו עושים כזה דבר אלא דווקא אלו שנלחמים בבית הספר שלנו היו נלחמים להכניס אותן למבנה".

איילה אומרת כי "התחושה לא נעימה בכלל". לדבריה, הן מתקשות ללמוד ברחוב. "חם מאוד ברחוב יש רעש ולא שומעים את המורה, אני וכל החברות רצינו להתחיל את השנה בצורה נורמלית כמו כל ילדה אחרת בישראל וחבל שבגלל דברים שלא קשורים אלינו זה לא קרה".

אחרי שהשופט שדן בתיק סירב להגיע למתחם בית הספר ולעמוד מקרוב אחר מצוקת תלמידות הסמינר החרדיות, מבקשת התלמידה להזמין אותו שוב, כמו גם את שר החינוך שעד כה נמנע מלהגיע למקום: "אני רוצה להזמין את שר החינוך והשופט לבוא לראות איפה אנחנו לומדות, הם כנראה נמצאים במשרד שלהם ולכן לא כל-כך אכפת להם ממה שקורה עם הבנות שזרוקות ברחוב".

האם את חוששת שבית המשפט יחליט שאסור ללמוד שם ולמעשה תישארו ברחוב? שאלנו. "אי אפשר לדעת כזה דבר, אנחנו מאוד מקווים שהסיפור הזה יגמר על הצד הטוב ביותר", היא אומרת ומעט תקווה נשמעת בקולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר