בית ספר המריבה

השופט גד ארנברג: "לא מדובר בסכסוך מקצועי"

הדיון בעתירת עיריית בית שמש נגד צו הסגירה של משרד החינוך לבית ספר המריבה, שהתקיים בבית המשפט השלום בירושלים, הסתיים. ההכרעה צפויה להינתן בשעות הערב. בדיון, העיר השופט גד ארנברג לשני הצדדים ואמר: "יש כאן מגמה ואג'נדה של שני הצדדים, לא מדובר בסכסוך אמיתי ומקצועי" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבוטבול בבית המשפט, הבוקר (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

הדיון הסוער בעתירת עיריית בית שמש כנגד החלטת משרד החינוך למתן צו סגירה לבית הספר המריבה, שהתקיים באולמו של שופט בית המשפט השלום בירושלים, גד ארנברג, הסתיים בשעות הצהריים (חמישי) ללא הכרעה, כאשר את הפסיקה, ייתן השופט ככל הנראה בשעות הערב.

במהלך הדיון, סערו הרוחות והשופט הרבה לבקר את הצדדים ואמר כי לא מדובר כאן במאבק ענייני ומקצועי אלא ההפך מכך. "יש כאן מגמה ואג'נדה של שני הצדדים, לא מדובר בסכסוך אמיתי ומקצועי".

את הדברים, אמר השופט בתשובה לדברי נציגת משרד החינוך שאמרה בדיון כי "משרד החינוך מציע לעירייה להעביר את תלמידות משכנות דעת לתוך מוסדות אחרים שיש להם עדיין קצת מקום בקרוואנים שלהם".

עורך הדין אורי קידר, המייצג את העירייה, טען בדיון כי "במשך חמש שנים העירייה מקיימת דיונים עם משרד החינוך על הבעיה הזו ולא מדובר במחטף".

עימות מחוץ לבית המשפט (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

הפרקליט סבור כי העירייה היא זו שצריכה לקבל החלטה בנושא המבנה משום שהוא שייך לה. "בנוסף, העירייה היא בעלת הסמכות הקניינית על המבנה וזכתה לארח כעת במבנה את 100 תלמידות השכונה, לא מדובר בנתינת חזקה לחינוך עצמאי", אמר.

עוד אמר הפרקליט כי "העירייה הודיעה למשרד החינוך שבוע מראש ולא באישון ליל כפי שמציג משרד החינוך", ובכך הדף את טענות המוחים ומשרד החינוך כי העירייה ביצעה מחטף "כמו גנבים בלילה".

לדבריו, "גם לשיטת משרד החינוך שמנסה להיתפס לפרטים טכניים קטנים של פרוצדורה, אז גם פתרון הצבת קרוונים שהציע משרד החינוך לא יוכל לעבור בפחות מכמה חודשים לפי אותו תהליך".

"יש פער בלתי נתפס בין החינוך החרדי בבית שמש לבין החינוך הכללי, אני שוב מזמין את השופט לסיור במקום לראות המצוקה", סיכם הפרקליט.

בעירייה פסימיים באשר לתוצאות שעלולות להיות גורליות עבור התלמידות החרדיות שלעת עתה לומדות ברחוב.

(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

לדברי גורם בעירייה "ייתכן מאוד שניראה שוב את בית המשפט מביע אמון דווקא במערכת החילונית ומעדיף לצדד דווקא בעמדתם אפילו שמבחינה משפטית אין ולו צדק אחד בטענות המתנגדים".

"תראה", אומר הגורם בשיחה עם "כיכר השבת", "מבחינה משפטית אנחנו נמצאים על הסוס הלבן, השטח הרי שייך לנו ומכיוון שכך זכותה של העירייה להחליט שבמקרה כמו דנן שיש כיתות ריקות - להעביר לציבור שאין לו, והפעם מדובר בציבור החרדי, ואגב כך היו נוהגים עם כל אוכלוסייה".

"אז סליחה, מה משרד החינוך מתערב בנושא הזה? מה שעשה שר החינוך פירון הוא נזק בלתי הפיך; תחשוב רגע מה יקרה כשנחליט החלטה שנויה במחלוקת נוספת בנושא אחר לאו דווקא בחינוך? כל פעם שלא יהיה להם (החילונים והדתיים - צ"ג) נוח עם החלטה מסוימת הם יפנו לגורם הפוליטי הארצי וכך הם יפתרו בעיות, אז מה זה שווה סמכותה של העירייה? פירון פשוט הרס את המושג החלטת עירייה", הוא תוהה.

בתום הדיון ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "נראה כי השופט הבין את התמונה האמיתית, שבעצם חוץ משני הצדדים המתדיינים כאן שהם עיריית בית שמש ומשרד החינוך יש כאן צד שלישי שהוא: הילדות הקטנות שנאלצות ללמוד ברחוב על לא עוול בכפן".

"אני מקווה כי אנו נראה את זה בא לידי ביטוי בפסיקת בית המשפט, כי הילדות האלו יישארו כאן גם לאחר שתגמר הפוליטיקה והכותרות יעברו לנושא אחר, והן צריכות פתרון למצוקתן", הוסיף.

אבוטבול מגלה כי הוא נפגש בשנית עם בכיר במשרד החינוך בניסיון להגיע לפשרה. "עוד לפני תחילת הדיון היום פגשתי את סמנכ"ל משרד החינוך תמיר בן משה ואנשיו, והצעתי להם להיפגש כבר היום אחרי הדיון, ללא כל קשר לתוצאותיו, כי כולנו מחויבים להם ולפתרון מצוקתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר