ראש ישיבת סלונים הזמין את הגרא"יל לחתונת בתו

ראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי, הגיע למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בכדי להזמינו לחתונת בתו, האם ישנה את דעתו בעניין ההתייצבות בבקו"ם? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ברזובסקי (צילום: כיכר השבת)

סוגיית ההתייצבות: בשעות הערב (חמישי) הגיע הגאון רבי משה ברזובסקי המשמש כראש ישיבת סלונים, להתייעצות ממושכת במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן. על פי ההערכות השיחה עוסקת בעניין התייצבות בני הישיבות בלשכות הגיוס ודעתה של חסידות סלונים בנושא.

כידוע, דעתו של מרן ראש הישיבה שנקבעה בכינוס מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה לפני כשנתיים החנה כי על בחורי הישיבות להמשיך ולהתייצב כרגיל אולם להיזהר שלא לחתום על שום מסמך. מנגד, בפלג הירושלמי בציבור הליטאי הורו כי אין להתייצב כלל.

בשנה האחרונה, חלה הקצנה גם בחלק מהחסידויות הגדולות בהן ויז'ניץ וסלונים, וכך לדוגמא הורה האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו שלא להתייצב כלל. בנוסף, גם הרבי מסלונים הורה כך לחסידיו בני הישיבות הצעירים.

בשבוע שעבר, בשיחת פתיחת הזמן בישיבת בית אברהם סלונים, נשא ראש הישיבה ובן האדמו"ר הגר"מ ברזובסקי משא ממושך בעניין המהותי בפני הבחורים, התמליל המלא פורסם בכיכר השבת. "מדובר במלחמה על הדת וגם אם יבקשו לשים אתכם בכלא עליכם לא להתייצב" אמר ראש הישיבה בשם אביו האדמו"ר.

יצויין כי לפני כחודש נערכה פגישה בבני ברק בין בן האדמו"ר להגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא והגר"י רוזן ר"י אור ישראל, הנחשבים למקורביו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכדי לדון בסוגיית ההתיצבות.

מקורבי ראש הישיבה מסבירים כי למעשה הסיבה הרשמית לבואו הערב למעונו של מרן הינה בכדי להזמינו לחתונת בנו, אולם אין ספק שיש ניסיון לתיאום עמדות על מנת לגבש חזית אחידה במאבק בגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר