הקרע לשיא חדש

דיווח: הגר"ש עמאר שוקל להקים מפלגה עם אלי ישי

הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתכוון להקים מפלגה חדשה ובראשה יעמוד ככל הנראה יו"ר ש"ס לשעבר, ח"כ אלי ישי. כך מדווח העיתון "מעריב-סופהשבוע". גורם בש"ס: "אם זה נכון, הרי לכם שוב קבוצה של ספרדים שיוצאים תחת חסות הנהגה רבנית נגד מרן רבינו עובדיה יוסף. עושים סיבוב שני" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר וח"כ אלי ישי (צילום: שלום לביא)

הפילוג הספרדי: הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתכוון להקים מפלגה פוליטית חדשה, בראשה יעמוד ככל הנראה ח"כ אלי ישי, שכיהן כיו"ר ש"ס עד שבהוראת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הוחלף על ידי אריה דרעי, כך מדווח העיתון "מעריב-סופהשבוע".

על פי הדיווח בעיתון, הגר"ש עמאר צפוי לפתוח מפלגה נגד תנועת ש"ס אותה הקים מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שעמד בראשה עד ליום פטירתו.

"אפשר לסמן את יום השנה לפטירתו של הרב עובדיה כנקודת ציון למהלכים שצפוי לנקוט הרב עמאר", נכתב הבוקר בעיתון, "הרב שוקל להקים מסגרת פוליטית חדשה בחסותו, בעלת מאפיינים חברתיים עמוקים וזהות כלל ישראלית, בשונה מדרכה של ש"ס שהתמקדה במזרחיות כחזות הכל".

קראו עוד: להחזיר ש"ס ליושנה / פרשנות

"אם מפלגה כזו - שכוחה בסקרי דעת קהל עדיין לא נבדק - אכן תקום, סביר מאוד שישי ימצא את עצמו בה כמועמד מוביל", נטען בדיווח.

גורמים בש"ס מעריכים כי מי שעומד מאחורי הדיווח בעיתון הם מקורבי הגר"ש עמאר ומטרתם היא להשתמש בדיווח כקלף במשא ומתן מול ש"ס שבשלב זה תקוע.

עם זאת, בלשכתו של הרב עמאר מכחישים את הדיווח וטוענים כי אין בינו לבין המציאות ולא כלום.

"אם יש בזה קמצוץ של אמת הרי לכם שוב קבוצה של ספרדים שיוצאים תחת חסרון הנהגה רבנית נגד מרן רבינו עובדיה יוסף", אמר גורם בש"ס, "זה קרה פעם ראשונה כשמרן תמך בבנו הרב יצחק יוסף לתפקיד הראשל"צ ואחד הרבנים יצא נגד מרן וציער אותו עד כדי שמרן התבטא עליו כפי שלא התבטא נגד אף יהודי, ועכשיו הם מנסים לעשות סיבוב שני, סיבוב שאין לו סיכוי לנצח".

חיים גריידינגר, שהביא את הדיווח בעיתון, אמר ל"כיכר השבת" כי "בש"ס גוברת ההערכה שבתמונת המצב הנוכחי במועצת החכמים, תוסר מועמדותו של ישי מרשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה-20, יחד עם כמה ח"כים שמזוהים עמו, בהם ניסים זאב. בעניין הזה יש לישי דילמה אמיתית: האם כדאי לו לנסות וליזום הקמה של מסגרת פוליטית אחרת, להשתלב במפלגת ימין או אולי להישאר בש"ס ולהילחם על ההנהגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר