סוער באלעד: התקפה חריפה נגד ישראל פרוש בעלון של רב העיר הגרש"ז גרוסמן

מאמר בעלון השבת שבנשיאות הגרש"ז גרוסמן, רב העיר אלעד, תוקף בחריפות את ראש העיר ישראל פרוש. העירייה: אם לרב העיר יש בקשות מראש העיר, הוא אומר אותם באופן ישיר (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רב העיר הגרש"ז גרוסמן (צילום ארכיון: עוזי ברק, כיכר השבת)

ביקורת נוקבת וחריפה במיוחד נמתחה בסוף השבוע נגד ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, בעלון השבת שבנשיאות המרא דאתרא, הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, בו נכתב מאמר חריף כנגדו בטענה כי ביצע מהלכים שערורייתיים שפגעו בציבור בוחריו.

"פגע ראש העירייה שנבחר על ידינו, בכמה תחומים בנושאי החינוך, למרות שהנושאים כלל לא קשורים אליו, כמו העברת תלמידים ממוסד למשנהו והשארת בנות ומשפחות שלמות בוכיות על החלטות שערורייתיות ושרירותיות", נכתב במאמר בעלון.

"בנוסף", נכתב, "לאחר שהתחייב לרבנים שליט"א לקבל ע"ע את החלטות הוועדה שהוקמה על ידו בקשר למיקומי המוסדות, ולאחר שהוועדה החליטה שאין להכניס לשכונות החרדיות מוסד שאינו מתאים לרוח וצביון השכונה, כדי לא לפגוע הן בציבור החרדי והן בציבור האחר ולא לעשות מחלוקת בין הציבורים, ולאחר שהם הציעו פתרונות נאותים לבלי לפגוע בשום ציבור בעיר, החליט ראש העירייה לפעול כנגד הסיכומים ולהפריע לציבור החרדי שבחר בו ופעל עבור בחירתו לראשות העיר".

את הצעדים הללו מגדירים במאמר המערכת כצעדים שנעשו בשל "אינטרסים קטנים וגבהות הלב וסיבות נוספות שעוד יבוא הזמן לפרטם". לדבריהם, "אין סליחה ואין כפרה למי שנוהג באטימות לב חמורה ובעזות מצח ילדותית, כנגד ציבור חרדי מכל החוגים".

מלבד זאת, פורסם פשקוויל כנגד ראש העיר פרוש וסגנו ברק צברי, שבו נכתבו, שוב, דברי ביקורת כנגד אישי הציבור. "האם ניצחונו של ישראל פרוש בבחירות לראשות העיר אלעד היה ביושר? האם ברק צברי הפר את הסכמיו עם ישראל פרוש וסירב לדין תורה?".

"מה פסקו הגר"ח קנייבסקי שליט"א והגר"ש מחפוד שליט"א באשר לחובת הצבעת הקהילה התימנית?. מי הוא המתחזה לרבנים ובודה מלבו פסקי הלכה של היו ולא נבראו?", נכתב בפשקוויל, "האם אין סתירה בין יומרתה של יהדות התורה לייצג את עולם התורה וגדולי התורה בראשו, לבין תמיכתה בישראל פרוש?".

לידי "כיכר השבת" הגיע הקונטרס בעל 44 עמודים, ובו נכתבו דברי ביקורת על כל מערכת הבחירות בעיר וההתנהלות שאחריה. הקונטרס עצמו יצא לאור רק עכשיו, שלושה חודשים אחרי שהודפס משום שלטענת מחבריו הם ניסו לקבל את תגובת "המואשמים" אך אלו לא השיבו.

בשער הקונטרס "משפיל גאים" מובאים גזרי עיתונות בהם ביקורת כנגד ראש העיר ופסק הדין מבית דינו של הגר"נ קרליץ בעניין ההסכם בין סיעת התימנים בעיר לבין ראש העיר.

"על האמת שמאחורי תעמולת הבחירות הבדאית, הזייפנית והשקרית של ישראל פרוש כתוצאה מגאותו הראוותנית והתנשאותו למלוך ע"י טלית אימתו על הציבור ורבותיו, ועל השפל חסר התקדים אליו דרדר את יהדות התורה כתוצאה מהעמדתו בראשה בעיר אלעד, לשעה ולדורות", נכתב בקונטרס.

ומי עומד מאחורי הקונטרס? תלוי את מי שואלים. לפי הנכתב בשער הקונטרס, המוציאים בעילום שם הם "בני תורה מכל החוגים החרדים לעתידה של עיר וחפצים בטובתה". ולפי גורמים בעיר, דווקא חברי "יהדות התורה" בשילוב כוחות עם ש"ס הם האחראים להוצאתו.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה כי הם שמחים על כך ש'כיכר השבת' עומד על המשמר בכל נושא ומציינים כי "כל פעולותיו של ראש העיר בנושאים שהועלו במאמר מערכת העלון, היו על פי הוראות ובקשות מגדולי ישראל שליט"א ורבנים מהעיר, כולל העתקת מיקום האולפנא. אנחנו בטוחים שאם לרב העיר יש בקשות מראש העיר, הוא אומר אותם באופן ישיר".

ברק צברי מסר בתגובה כי "בעבר הראו לי את הקונטרס, אין ספק שמי שכתב אותו עבד קשה מאוד להוכיח את האמת, ואכן בסופו של יום כפי שאמרו חכמים 'אמת מארץ תצמח', על פי מה שראיתי בזמנו כל מילה אמת, כנראה שמישהו החליט לשים סוף לשקרים שהיו בבחירות מבית היוצר של פרוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר