לקראת ההכרעה? ביהמ"ש ידון על בית ספר המריבה בבית שמש

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום בעתירת משרד החינוך נגד עיריית בית שמש על בית ספר המריבה ויכריע האם התלמידות ימשיכו ללמוד במקום או יזרקו אל הרחוב (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

אל אולמו של שופט בית המחוזי בירושלים, אמנון דראל, יכנסו הבוקר (ראשון) בשעה 10:00, בזה אחר זה שני הצדדים בבית הספר "המריבה" בבית שמש לדיון שיתקיים בעתירת משרד החינוך כנגד החלטת בית המשפט המחוזי שקיבל את עמדת עיריית בית שמש להשאיר את התלמידות במתחם.

הערכה היא כי בתום הדיון יכריע השופט בפרשה האם אותן תלמידות חרדיות יוכלו להישאר וללמוד במתחם בית הספר שברובו עומד ריק או שמא הן יזרקו לרחוב כפי החלטת משרד החינוך.

השופט אמר כי יחליט במהלך הדיון האם ברצונו לסייר במתחם בית הספר כדי לעמוד מקרוב אחר מצוקתן של אותן תלמידות.

מתי רוזנצוויג, דובר עיריית בית שמש אמר ל"כיכר השבת" כי משרד החינוך נוהג באובססיביות בנושא המבנה המדובר. "לאחר שבית המשפט השלום דחה אמש את העתירה וקבע ברורות שהבעלות הבלעדית הן על המבנה והן על זכות השימוש בו שייכת לעיריית בית שמש, ממשיך משרד החינוך לרדוף באובססיביות את 100 הילדות התמימות שבסה"כ רוצות ללמוד בבית הספר כמו כולם ולא ברחוב".

גורם בעיריית בית שמש אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי הם מקווים שהשופט ייתן פסק דין שיאפשר את המשך המצב הקיים לפחות באופן זמני. "אנחנו מקווים שבית המשפט לא ייכנע ללחצים ויקבל את עמדת השופט הקודם וישאיר את המצב על כנו, ואם לכך אז לפחות שיפסוק משהו באמצע, שיורה נמשל שהמצב הקיים יימשך באופן זמני או שייתן פתרון לאותן תלמידות".

"לעיני השופט צריכה לעמוד העובדה כי במידה והוא יורה אחרת, הוא בעצם זורק מאה תלמידות לרחוב משום שלא יהיה להם היכן ללמוד. לנו אין מבנה חלופי לתת להן וזה בדיוק המצב לצערנו", אומר הגורם, "אסור לו להאמין למשרד החינוך משום שהם לא הציעו לנו אף פתרון אמיתי".

ראש העיר משה אבוטבול שב וקרא לשר החינוך שי פירון לרדת לשטח כדי לראות מקרוב את המצוקה ולשתף פעולה ביחד למען ילדי בית שמש מכלל המגזרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר