הקרב הבא: שטרן וקלדרון יגישו יחד את "חוק השבת"

חברי הכנסת רות קלדרון מיש עתיד וח"כ אלעזר שטרן מהתנועה יגישו הצעת חוק תחת הכותרת "השבת במרחב הציבורי" לפיה סמכויות לחילול שבת יינתנו לרשויות המקומיות (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקרב הבא. קלדרון ושטרן (צילומים: פלאש 90)

הכנסת עדיין בפגרת הקיץ אולם מתברר כי במפלגות השונות כבר נערכים לקראת פתיחת מושב החורף. הצעת חוק משותפת למפלגות "יש עתיד" ו"התנועה" בעניין השמירה על השבת צפויה לגרום לסערה וליצור מאבק מחודש בין דתיים לחילונים.

חברי הכנסת רות קלדרון ממפלגת יש עתיד וח"כ אלעזר שטרן ממפלגת התנועה יגישו הצעת חוק תחת הכותרת "השבת במרחב הציבורי", כך פורסם לראשונה באתר ynet.

ההצעה מבוססת על עקרונות "אמנת גביזון- מדן" ומקנה סמכויות רבות לרשויות המקומיות לפעול לטובת הציבור שאינו שומר שבת ביניהן: מתן אפשרות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, פתיחת מתנ"סים ציבוריים וכן הפעלת מוסדות תרבות ורוח הכוללים גם מסעדות ובתי קפה, כאשר החידוש הינו שהדבר יהיה בסמכותה של הרשות המקומית ולא בסמכותו של שר הפנים.

על פי החוק החדש מוסדות כגון, מוזיאונים, תיאטראות, גנים לאומיים, גני חיות וכדומה יהיו פתוחים בשבת כאשר תהיה אופציה לשומרי המסורת לשלם בעבור הכניסה לפני השבת ולבצע אותה בפועל במהלך השבת עצמה.

בנוסף יהיה בסמכותה של הרשות המקומית להורות על פתיחת פעילויות בידור תרבות ורוח הכוללות גם הפעלת מסעדות ובתי קפה.

לדברי יוזמי הצעת החוק כיום אין לציבור החילוני בישראל מקום מסודר אליו הם יכולים ללכת בשבת יחד עם בני המשפחה.

"הגיע הזמן שהמדינה תתווה עקרונות התנהלות בשבת באופן שמאפשר לכל הקהילות בישראל לקיים את ערכי השבת בדרכן", אומרת ח"כ קלדרון ומוסיפה כי "החוק מבקש לראשונה ליצור מציאות אשר מכירה גם בזכויות הציבור החילוני בשבת ומטרתו הינה לאפשר קיום חיים משותפים בכבוד הדדי".

ח"כ אלעזר שטרן אומר כי "הניכור כלפי הערכים היהודיים מחד גיסא וההתעלמות מהגוונים השונים של החברה הישראלית מאידך גיסא גורמים לפער הולך וגל בין יהדות לישראליות".

לדבריו, ההצעה החדשה מחזקת את ייחודה של השבת בציבוריות הישראלית תוך התמודדות אמיתית עם הרצון לשמור על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהדות ושמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר