עולה להתקפה

אבוטבול: פירון אובססיבי; כאילו מדובר פה במחבלים

בתום הדיון בבית המשפט בעניין בית ספר המריבה בבית שמש ניכרת אופטימיות בעירייה מההכרעה הצפויה. ראש העיר משה אבוטבול, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" את שר החינוך שי פירון וטוען כי הוא פועל באובססיביות. לדבריו: "משרד החינוך פועל מתוך לחץ גבוה כאילו ומדובר כאן במחבלים" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר משה אבוטבול (צילום ארכיון: פלאש 90)

בתום הדיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים, ניכרת התחושה בקרב נציגי הציבור החרדים כי פרשת בית הספר "המריבה" הגיעה לסיומה והתלמידות תוכלנה לשוב לכיתותיהן. לאור זאת, רף הביקורת עולה כנגד משרד החינוך והעומד בראשו.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, אומר ל"כיכר השבת" עם תום הדיון כי להערכתו בית המשפט יפסוק לטובת העירייה. "אני חושב שלבית המשפט יש נטייה להבין את מצוקת התלמידות החרדיות שאין להן היכן ללמוד ואין כאן שוויון חלוקתי".

"ככל שמשרד החינוך לא הביאו פתרונות נאותים כמדומני שזה רק מזיק להם ולכן אני מקווה שעד הערב נתבשר שהבנות לא נזרקות לרחוב", אומר אבוטבול.

ראש העיר נשמע תקיף במיוחד ואומר: "לצערי משרד החינוך פועל ממש מתוך לחץ גבוה שלא מובן לאף אחד מהצדדים כאילו ומדובר כאן במחבלים. סך הכול מדובר כאן בתלמידות קטנות שרוצות ללמוד במקום דתי ושקט לעומת אחרים שנמצאים במקומות מרווחים להפליא ואין יותר צדק חלוקתי מזה".

"משרד החינוך עובד בצורה שלא מובנית לאף אחד מהצדדים כולל למערכת המשפט", אומר ראש העיר, "אני לא יודע האם שר החינוך פירון עיוור כי אני לא אופטומטריסט אבל בהחלט מה שלא ברור בהתנהגותו האובססיבית הזו".

"אנחנו לא מחפשים לריב עם משרד החינוך. אנחנו רוצים להגיע איתם להבנות ולפתור אותה כמו גם בעיות אחרות שנמצאות על שולחננו", סיכם ראש העיר.

גורם בכיר בעירייה תהה האם במשרד החינוך שקדו על העתירה בעיצומה של השבת. "הם עבדו כאן כל הלילה יום חמישי, ומדובר במשרד ממשלתי. אנחנו מקווים שהם לא עבדו בשבת בשביל העתירה הזו מרוב שנחוץ ובהול", הוא מעיר.

בטרם החל הדיון הבוקר, נכנס השופט אמנון דראל לפגישה עם עורכי הדין של שני הצדדים, במהלכה עקץ את משרד החינוך במרומז ואמר: "כהורה לילדים אני לא מכיר בית ספר שבו התלמידים לומדים בכאלה תנאים, חדר לכל חוג, ממול יש מאה ארבעים תלמידות בלי פתרון. אם זו הייתה עיריית גבעתיים לא היינו פה".

עו"ד אורי קידר המייצג את עיריית בית שמש עבר על כל החלופות שהציגו במשרד החינוך והוכיח כי אין אלטרנטיבה. לטענתו, משרד החינוך הציג נתונים שקריים.

במהלך הדיון תקף עו"ד אורי קידר: "אני עיוור צבעים אבל בשביל זה בדיוק נבחר ראש עיר חרדי, כדי לאזן במעט את המציאות הבלתי אפשרית שבה ילד חרדי לומד במעברה ומולו ילד חילוני נהנה מתנאי לוקסוס". לדבריו: "הנתונים שמשרד החינוך מביא תומכים בנו. מה שעומד לנגד עיניהם זו פוליטיקה בלבד".

השופט אמנון דראל פנה במהלך הדיון לנציג ההורים החילונים ואמר כי "הלוואי ולכל תלמיד בארץ היו תנאים כמו שיש לתלמידים שלכם גם אחרי חלוקת המבנה. תתנתק רגע מבית שמש ותחשוב שאתה בגבעתיים, אם זה היה שם לא היינו פה".

השופט פנה לעיריית בית שמש ושאל האם היא מוכנה להסיר את השינויים במבנה בית הספר, העירייה השיבה כי הם הסירו אותם כבר קודם הדיון.

רגע השיא נרשם כאשר נציגת הפרקליטות העירה לשופט: "כבודו משחק לידי העירייה". השופט גער בה והשיב: "אבקש לשמור על כבוד בית המשפט".

השופט ציין כי ההחלטה תינתן עוד היום ולפי הרוח הנושבת מהדיון עולה כי בכוונתו להורות על השארת התלמידות החרדיות במבנה בית הספר.

במשרד החינוך סירבו להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר