תבוסת פירון • ההחלטה המלאה

ניצחון לחרדים: התלמידות נשארות ללמוד בבית הספר

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, קיבל את עמדת עיריית בית שמש, סרב להוציא צו ביניים כדרישת משרד החינוך והורה על השארת התלמידות החרדיות במבנה בית הספר 'שפות ותרבויות'. השופט הורה למשרד החינוך להיענות לבקשת העירייה ולפנות לגישור אצל היועץ המשפטי לממשלה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

ניצחון חרדי: שופט בית משפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, קיבל בצהריים (ראשון) את עמדת עיריית בית שמש וסרב להוציא צו ביניים כדרישת משרד החינוך הקובע כי התלמידות החרדיות ייצאו מבית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש.

המשמעות: הבנות החרדיות מבית הספר "משכנות דעת" יישארו ללמוד במתחם בית הספר, בניגוד למאבק שהוביל משרד החינוך בניסיון להוציאם מבית הספר שברובו עומד ריק.

עמדת עיריית בית שמש הוצגה על-ידי עורכי הדין אורי קידר ואבי בלום.

מדובר במכה קשה לשר החינוך שי פירון שלאחר החלטת בית משפט השלום פנה לבית המשפט המחוזי בכדי להוציא את הילדות החרדיות, וכעת הוא חוטף מכה נוספת כאשר בית המשפט מסרב לקבל את בקשתו ומשאיר את הבנות החרדיות במתחם בית ספר המריבה נגד בקשת שי פירון.

השופט הורה למשרד החינוך להיענות לבקשת העירייה ולפנות לגישור אצל היועץ המשפטי לממשלה.

עם זאת, השופט מתח ביקורת על התנהלות עיריית בית שמש שפרצה באישון לילה למתחם בית הספר: "החיפזון בנקיטת צעד חד צדדי בערב שלפני פתיחת שנת הלימודים, ולא בהליך מסודר של פניה מבעוד מועד למשרד החינוך ובמידת הצורך פנייה לסעד משפטי כלפי משרד החינוך - מעורר קושי ואינו הולם התנהלות תקינה של רשות ציבורית. תחושתה של העותרת כי המדובר ב"מחטף" ובצעד כוחני - אינה נראית איפה קלוטה מן האוויר".

באשר לסיכויי משרד החינוך בעתירה עצמה כותב השופט כי "ניתן אפוא לצאת מנקודת מוצא כי סיכויי העתירה, בעיקר בכל הנוגע לדרך קבלת ההחלטה, לעיתוי בו התקבלה ולאופן הביצוע, נחזים להיות גבוהים יחסית".

"מובן כי ההערכה זו היא לכאורה בלבד שכן טרם התקיים דיון מלא בעתירה", הדגיש השופט.

בתגובה להחלטת בית המשפט, אומר עו"ד אורי קידר: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו ושם לנגד עיניו את טובת הבנות לפני כל שיקול פוליטי. אני מברך גם על כך שבית המשפט קיבל את עמדתנו והורה למשרד החינוך לגשת עמנו לגישור אצל היועץ המשפטי לממשלה כפי שביקשנו מלכתחילה".

במהלך הדיון הבוקר, פנה השופט אמנון דראל לנציג ההורים החילונים ואמר כי "הלוואי ולכל תלמיד בארץ היו תנאים כמו שיש לתלמידים שלכם גם אחרי חלוקת המבנה. תתנתק רגע מבית שמש ותחשוב שאתה בגבעתיים, אם זה היה שם לא היינו פה".

רגע השיא בדיון נרשם כאשר נציגת הפרקליטות העירה לשופט: "כבודו משחק לידי העירייה". השופט גער בה והשיב: "אבקש לשמור על כבוד בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר