"הם יהודים גמורים"

הראשון לציון: "אין להפלות אתיופים ברישום לנישואים"

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, מפרסם מכתב מיוחד בו הוא קובע כי אין היתר לרב עיר שלא לרשום יוצאי אתיופיה לנישואין. "הם יהודים גמורים, במיוחד לאחר שעברו גיור לחומרה" כתב הרב הראשי. רבה של פתח תקווה הרב בנימין אטיאס הבהיר: אין הנחייה נגד רישום אתיופים בעיר (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: נשיא בית הדין הרבני הגדול הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, מפרסם הערב (ראשון) פסק הלכה מיוחד, לפיו בני העדה האתיופית בישראל הינם יהודים כשרים, וכי יש לרשום אותם לנישואין.

מכתבו של הראשון לציון מגיע לאחר שהבוקר דווח בגלי צה"ל כי רבה של העיר פתח תקווה הרב בנימין אטיאס מסרב לרשום לנישואין את בני העדה האתיופית. בעקבות הפרסום, קיימו עשרות בני אדם הפגנה נגדו.

הערב נודע ל"כיכר השבת" כי הראשל"צ והרב הראשי לישראל רבי יצחק יוסף כתב הצהריים מכתב מיוחד, ובו הבהיר את דעתו. את המכתב כתב לרב עדיאל אליו, מרבני העדה האתיופית בפתח תקוה.

"קבלתי בצער רב את מכתבו ובו הטענה כי המועצה הדתית בעיר פתח תקווה מסרבים לרשום לרשום לנישואין חלק מהעולים מאתיופיה על אף היותם יהודים ועל אף שעברו גיור לחומרא" כתב הרב יוסף.

המכתב של הרב הראשי (סריקה)

הראשון לציון סיפר לרב עדיאל כי קיים שיחה עם הרב אטיאס, וזה הבהיר כי אין הנחיה כזו: "הובהר על ידו כי אין מדיניות כזו וכי הנחייתו היא לרשום את בני העדה ללא יוצא מן הכלל", כתב הרב יוסף והביא לראשונה את התייחסותו של הרב אטיאס לפרשיה.

בהמשך המכתב, כותב הרב יוסף: "למען הסר ספק, אבהיר כי על פי ההלכה אין שום היתר לרב עיר שלא לרשום לנישואין ולהפלות מי מיוצאי אתיופיה בשום עניין הקשור ליהדות, אחר שנקבעה ונפסקה ההלכה כי הם יהודים גמורים במיוחד לאחר שעברו גיור לחומרא כדת וכדין".

בסיום המכתב מספר הגר"י יוסף כי הוא מתכוון להציע לרב הראשי הגאון רבי דוד לאו להעלות את הנושא בישיבת מועצת הרבנות הראשית הקרובה. ומבקש מהרב אליו להרגיע את הרוחות ולאפשר לרבנות לטפל בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר