איתות לש"ס

ציר חדש: הרב שלמה עמאר ביקר במשחטת "בית יוסף"

הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר וראש בד"צ "בית יוסף", מחממים את היחסים ביניהם ומרמזים על ציר חדש בציבור הספרדי תוך שליחת מסר עבה ליו"ר ש"ס אריה דרעי. בין היתר, הרב משה יוסף ערך ביקור אצל הגר"ש עמאר שבמקביל ביקר במשחטה המרכזית של בד"צ "בית יוסף" תוך נתינת הנחיות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר בביקור במשחטת "בית יוסף" (צילום: באדיבות המצלם)

​פרסום ראשון: הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר ביקר במשחטה המרכזית של בד"ץ "בית יוסף" פעמיים בתוך שבועיים בצל התחממות ביחסיו עם ראש הבד"צ הגאון הרב משה יוסף.

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני כשבועיים הגיע הראשל"צ הגר"ש עמאר למשחטה המרכזית 'דאבח' של בד"צ "בית יוסף" בראשות הגאון הרב משה יוסף וסייר יחד עם הצוות הבכיר של הבד"צ.

לאחר הסיור, המליץ הגר"ש עמאר על שורה של שיפורים במערך הכשרות, לאחר שהשיפורים בוצעו, הגיע הגר"ש עמאר אתמול (שלישי) לביקור נוסף ומסכם במשחטה.

מדובר במפעל הראשון המשמעותי שהקים מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, בו מתקבל הרב עמאר מאז הקרע בינו לבין ההנהגה הספרדית בעקבות הבחירות לרבנות הראשית, אז הריץ מועמד נגד הגאון רבי יצחק יוסף, בניגוד לדעתו של מרן הגר"ע זצ"ל.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי במהלך השבועיים הגיעו ראשי הבד"צ יחד עם הרב משה יוסף לביתו של הרב עמאר, שם נפגשו הצדדים במשך שעה ארוכה ודנו בנושא הבד"צ.

גורמים המעורים בנושא מעריכים כי מטרת הביקורים ההדדיים וחימום היחסים בין השניים, נועדו להעביר מסר ברור ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי במידה וימשיך להדיר חלק מבני משפחת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל מהעצרות וההנהגה, הרי שיש בידם לשתף פעולה עם הראשל"צ הרב עמאר.

יצוין כי גם מבחינה פנים ספרדית הביקור נחשב לאמירה משמעותית, זאת לאחר שבכירים בהנהגת ש"ס מחרימים את הגר"ש עמאר מאז הבחירות לרבנות הראשית, וכעת בהזמנתו לביקור בבד"צ הרי שהוא מקבל הכרה נוספת בציבור הספרדי ומעמדו עשוי אולי להתחזק בעקבות כך בניגוד לשאיפות של בכירי ש"ס.

יצוין כי הקשרים בין הגר"ש עמאר לגר"מ יוסף ידעו בעבר עליות ומורדות, ולאחרונה בעיקר מורדות, אך הביקורים המדוברים מסמנים על ציר חדש שמתרקם לו במגזר הספרדי, ציר שמחזק את הגר"ש.

עם זאת, במקביל, גם הקשר בין הגר"מ יוסף לאחיו הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף התהדק לאחרונה, כשבין היתר האחרון אף הוזמן לשמש כסנדק בבריתו של נכדו של הרב משה יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר