הגראי"ל שטיינמן לחברי בד"ץ 'שארית ישראל': "זקוקים לסייעתא דשמיא" • תיעוד

דייני בד"ץ "שארית ישראל" התכנסו במעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן, לאחר שחלק מהדיינים הוותיקים החרימו את האסיפה, וזכו לקבל את ברכתו לאחר שהתעניין בכל הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הדרמה ב"שארית ישראל": אמש (רביעי) התקיים במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובראשותו כינוס מיוחד של בד"ץ שארית ישראל בהשתתפות הדיינים החדשים שהחלו לפעול במערך הכשרות בהוראתו.

תחילה תוכנן הכינוס להתקיים במשרדי "שארית ישראל" אולם בסופו של דבר לאחר שהתברר שייעדרו ממנו הרבנים הגר"מ גרוס, הגר"ע אוירבך, הגר"א דינר והגר"צ שינקר, הוא הועתק לביתו של מרן ראש הישיבה.

בכינוס הנדיר השתתפו הרב צבי וובר הנמנה על הרבנים הוותיקים ולצדו הרבנים החדשים שנוספו, הרב ישראל זיכרמן, הרב יוסף במברגר והרב אברהם הכהן רובין.

בתחילת הישיבה שהתקיימה בחדר הפנימי בביתו של מרן ראש הישיבה דנו הדיינים חברי הבד"ץ יחד עם המפקחים הרב יעקב בורנשטיין, הרב נפתלי גוטליב והרב יעקב גינזבורג במשך כ-40 דקות יחד עם המנהלים גבריאל שרמן ורפי מנת ודנו בהסכמי השליחות בין בעלי החברות, החקלאים ובעלי המחסנים בנושא שנת השמיטה.

בפני חברי הבד"ץ הובאו כל מסמכי הטאבו של אותן הקרקעות מהן תילקח הסחורה בשנת השמיטה, הדיינים סיכמו על נוסח לכתבי שליחות לציבור בני התורה המקפידים על חומרות מרנן החזון איש והגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בנוסף דנו בנושאים ארגוניים לאור התחדשות וועד הכשרות והתהליכים המתחוללים בשבועות האחרונים לאור הוראותיהם של מרנן גדולי ישראל.

בשיאו של המעמד נכנס אל החדר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ולמעלה מ-20 דקות ישב בראש השולחן והאזין לכל החלטותיהם של חברי הבד"ץ.

מרן הגראי"ל הזכיר את דברי הגמרא שהמשמר היוצא צריך לברך את המשמר הנכנס וגם פה זקוקים לסייעתא דשמיא גדולה להצלחה בכל העניינים.

מרן הגראי"ל התעניין בפרוטרוט בכל עניני ועד הכשרות בנושאי השחיטה והדגים כיצד הכל מתנהל ולסיום התנהל דיון הלכתי לגבי השימוש ביבול נוכרי וההסכמים הנצרכים לצורך כך.

לסיום, ברך באופן אישי מרן הגראי"ל את כל חברי הבד"ץ ואיחל הצלחה בכל מעשה ידיהם.

לאחר מכן הגיעו חברי הבד"ץ לניחום אבלים במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והתברכו אף ממנו לאור השינויים במערך הכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר