ח"כ יעקב ליצמן: הרב מרדכי טולדנו מועמד ראוי, אמסלם לא

ח"כ יעקב ליצמן מבהיר כי הם לא בדרך לקואליציה, מצהיר כי הם דוחפים את נתניהו לבחירות ומוסיף כי הרב מרדכי טולדנו מועמד ראוי לרבנות ירושלים וחיים אמסלם לא (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

"אנחנו לא נכנסים לקואליציה! אני וגפני היינו אצל ראש הממשלה ודחפנו אותו לבחירות. אני לא רואה מצב שראש הממשלה צריך לפחד מהקדמת הבחירות", כך אומר הבוקר (חמישי) ח"כ יעקב ליצמן.

במהלך ראיון למרדכי לביא בתוכניתו "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה", התייחס ליצמן לדרישת יהדות התורה להקדמת הבחירות, למפלגת הבית היהודי ובחירות לרבנות ירושלים.

בהתייחסו לרב אריה שטרן ולבג"ץ שדן בדחיית הבחירות, אמר ליצמן כי "הבג"ץ זה על עצם הדבר שהם פתחו את האפשרות למנות את מי שהם רוצים, אחר כך כתוצאה לא ישירה או ישירה אפילו, זה הרב שטרן. הכוונה שלנו זה ברור, על עצם הדבר איך מנהלים בחירות שהם ממנים את מי שרוצים".

אני תוהה אם אני שם את הדגש על הרב שטרן שכל המטרות של העתירות הללו בסופו של דבר זה לדחות את הבחירות ולהגיע למצב שהוא לא יוכל להתמודד מבחינה טכנית, שהוא יגיע לגיל 70?

ח"כ ליצמן: "אתה לא טועה ממש אבל בהחלט זה לא רק זו הכוונה. עיקר הכוונה כאן בבג"ץ, אנחנו סובלים כאן כל הזמן שממנים ומי שבראש התוצאות הוא עושה בדיוק מה שהוא רוצה(...). אז הפעם זה שטרן, יכול להיות בעיר אחרת זה מישהו אחר, אז ברור, כתוצאה במקרה יוצא שגם הרב שטרן".

איך אתה חי עם העובדה שאתם פונים לערכאות, בכל זאת, יהדות התורה, השתדלתם להימנע מהתהליכים הללו, מה קרה פתאום?

ח"כ ליצמן: "אז עלי אתה לא שואל כי אני פניתי לבג"ץ על קצבאות הילדים, יש לי בג"ץ בפועל עדיין, באמצע דיונים, שאני יזמתי בקשר לשירות אזרחי לערבים, אז עלי אתה לא שואל. אני לא בטוח שבג"ץ ייתן, מה שהיה בקצבאות ילדים, בהתחלה הלכנו לבג"ץ ובג"ץ אמר 'אי אפשר להגיש בג"ץ לפני שיש החלטה, חוק קצבאות ילדים', אחר כך שבאנו הוא אומר 'לבטל חוק זה לא פשוט'.

"אנחנו משתמשים בכל כלי לנהל מאבק נגד ה... אני אמרתי שאנחנו משתמשים בכל דבר, לא מאמין בבג"ץ, איך אני יכול להאמין בבג"ץ, עד הרגע הזה לא זוכר שקיבלנו סיוע אי פעם מבג"ץ".

כלומר אתה פונה לבית המשפט למרות שאתה לא מאמין בגוף הזה?

ח"כ ליצמן: "בהחלט כן".

על רבנות ירושלים, אמר ליצמן כי "לקראת הבחירות אנחנו מתכוונים, אני מדבר בהתחלה קודם כל על יהדות התורה ואחר כך גם עם ש"ס, לראות אם אנחנו יכולים להגיע למועמד מוסכם על כולם. אנחנו נעשה את הכל, מועמדים הרב טולדנו, הוא מועמד ראוי ואנחנו לא יודעים עד רגע זה מי עוד מתמודד, בהחלט אנחנו נשתדל לאחד שורות כדי שנגיע למועמד שאנחנו רוצים כאן וראוי לנו".

הרב טולדנו מבחינתך מועמד רלוונטי, אתם יכולים לתמוך בו?

ח"כ ליצמן: "בהחלט הוא רלוונטי, הוא ראוי, אבל אנחנו צריכים לראות בסופו של דבר כמה מועמדים יש, מי המועמדים ולפי זה נחליט. אני יכול להגיד לך שאמסלם לא ראוי".

אתה יודע שגם שמו של הרב שלמה עמאר נמצא על השולחן...

ח"כ ליצמן: "על תיאוריה אנחנו לא מדברים. כל זמן שהרב עמאר לא מגיש מועמדות אנחנו לא יודעים, כשהוא יגיש מועמדות, תשאל אז נתייחס".

באופן עקרוני יש לך בעיה עם ההתמודדות שלו?

ח"כ ליצמן: "לא מתייחס למועמדים בתיאוריה, יהיה מועמד אני... מכיר אותי, אין לי פחד להתייחס ככה או ככה".

על דבריו של גפני אמש בתוכנית, שאמר שאם לפיד יפרוש מהקואליציה בגלל שמע"מ 0 לא עבר, הוא לא רואה מניעה שיהדות התורה יכנסו לממשלה, באישור גדולי התורה, אמר ליצמן: "אנחנו לא נכנסים לשום קואליציה, אנחנו דוחפים לבחירות וזה מה שאנחנו רוצים. אני לא רואה מצב שאנחנו בגזרות שקיבלנו ועוד בגזרות שאנחנו עלולים לקבל, אנחנו עדיין לפני תקציב ואנחנו לא יודעים בדיוק מה ואיזה גזרות המע"מ 0 הולך לעשות לנו, על השיגעון של שר האוצר, בכלל כל זה, אין סיבה להיכנס לקואליציה ולעשות גזירות חדשות. אני מדבר לאו דווקא על הציבור החרדי, גם על הציבור הכללי. ברור לך שהתקציב החדש הולך לבנות גזירות, צריך לכסות את הצבא, לכסות את השגעון של המע"מ 0. עכשיו, כשאנחנו באים עכשיו".

אם יבוא אליך ראש הממשלה ויגיד לך 'לפיד הולך החוצה', בואו תכנסו פנימה, מעכשיו אנחנו נשתדל לדאוג...

ח"כ ליצמן: "מעכשיו... קודם כל יחזיר את הגזלה שגזל ואחר כך תדבר איתנו. כל הזמן הוא מבטיח לנו ואנחנו נכנסים, הפעם אנחנו .... זו לא רק עמדתי אני יכול להגיד לך בהחלט שזאת עמדת הרבנים(...). אנחנו לא נכנסים לקואליציה. היינו אצל ראש הממשלה, דחפנו אותו לבחירות, אני יכול לגלות לך שאני וגפני היינו אצלו ודיברנו להקדים את הבחירות. אין מצב שאנחנו נכנסים לקואליציה, זה לא אמר (גפני) שמה אבל אני מוסיף לך את זה".

דיברתם על הקדמת הבחירות וראש הממשלה שאל אם אתם נכנסים לקואליציה ואמרתם לו לא?

ח"כ ליצמן: "לא, הוא לא שאל. אמרתי שגפני לא אמר שהוא שולל את הבחירות כשנפגשנו אבל בהחלט, אני וגפני ביחד דיברנו על הקדמת הבחירות. אני לא רואה מצב שראש ממשלה צריך לפחד מהקדמת הבחירות, יש לו 28 מנדטים, כולם נופלים לו, אז מה הפחד שלו?

"תראה כמה שהוא עובד קשה על זוגות צעירים כביכול, הוא הפיל אותם כבר, הוא העלה את המחיר של הדירות שלהם, אבל תראה כמה הוא נראה רע בסקרים בגלל שהוא נלחם על מע"מ אפס, אני מקווה שהוא יגיע באמת לאפס, לא מע"מ".

על מפלגת הבית היהודי אמר ליצמן: "אני מקווה שהבית היהודי לא יתערב אצלנו ואני לא אתערב אצלם. כמובן שזה עוד ציון דרך לכל ההתנהגות שלהם בשנה וחצי האחרונות. זו לא מפלגה דתית, זה נהיה... פותחים שורות, ליכוד 2, זה שמעתי מהדיונים אתמול... אם אתה רואה מצב שיהדות התורה בדרך לתורה תהיה מר"צ 2? לא הופכים מפלגה, יש מפלגה, יש את המסורת שלהם, כמובן אנחנו חולקים על הגישה לדרך, אני מדבר כאן, הייתה להם מפלגה פתאום רוצים להפוך את זה. יכול להיות שגם ש"ס וגם אנחנו נרוויח מזה, אנשים יעזבו אותם ויבואו אלינו, בכל זאת אנחנו נשארים מפלגה דתית".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר