כישלון מהדהד

עשרות בעצרת "הענק" של הגר"ש עמאר וח"כ אלי ישי

לאחר שחגגו את כישלון "עצרת המאות" של תנועת ש"ס בבנייני האומה, אמש, טפחה המציאות על פניהם של אנשי הראשל"צ הגר"ש עמאר וח"כ אלי ישי, כאשר רק עשרות בודדות של אנשים הטריחו עצמם להשתתף ב"עצרת הענק" שנערכה בראשון לציון בהשתתפותם. וכיצד מתרצים המקורבים את הכישלון? (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי כהן)

11 חודש לפטירת פוסק הדור: אירועי העצרות לזכרו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הפכו למעין מפגני כוח בפילוג הספרדי, כאשר כל צד מבקש להוכיח כי הציבור אתו.

מיד לאחר האירוע הכושל של תנועת ש"ס בבנייני האומה, יצאו אנשיו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר בכל דרך אפשרית אל כלי התקשורת וטענו כי אם הגר"ש עמאר היה מוזמן לכינוס, הרי שהמבוכה של ש"ס הייתה נמנעת ובנייני האומה היה מלא עד אפס מקום.

בש"ס המשיכו הלאה, הפיקו לקחים והוכיחו שורת הצלחות בעצרות "אל המעיין" ברחבי הארץ, כאשר עשרות אלפים כבר השתתפו בעצרות של חודש אלול, בהן הנואמים המרכזיים הם הראשל"צ הגר"י יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

עם זאת, המבחן האמיתי של ש"ס עדיין לפניה, ב"עצרת השנה" שתיערך בעשרת ימי תשובה באצטדיון הארנה בירושלים, בו יותר מעשרת אלפים מקומות.

בצל העצרות, החלו לצוץ הדיווחים על מפלגה אפשרית שתקום בראשותו של הראשל"צ הגר"ש עמאר וח"כ אלי ישי, מי שהיה יו"ר ש"ס והוחלף בח"כ אריה דרעי, אך בלשכת הרב עמאר מיהרו להכחיש.

במקביל, החל להתפרסם על מספר עצרות שייערכו לזכרו של מרן הגר"ע זצ"ל, בהשתתפות הגר"ש עמאר, והתקווה בקרב אנשיו הייתה כי אותם עצרות יזכו להשתתפות של קהל רב.

אלא שתקווה לחוד ומציאות לחוד. בכנס הראשון והמרכזי אליו הוזמן הגר"ש עמאר לשמש כנואם מרכזי לצד ח"כ אלי ישי, שנערך בראשון לציון, נרשם כישלון, על פניו גרוע יותר מזה שרשמה תנועת ש"ס בבנייני האומה.

ח"כ אלי ישי הגיע לעצרת כאשר היה בטוח כי האולם יהיה מלא עד אפס מקום, אך מיד כשנכנס הבין את גודל הכישלון. האולם היה ריק מאדם, רק עשרות בודדות הטריחו עצמם לבוא ולהשתתף. ישי נשא דברים קצרים ומיהר לעזוב את המקום עוד בטרם הגיע הגר"ש עמאר.

כעבור זמן קצר הגיע למקום הראשל"צ הגר"ש עמאר, שנאלץ לשאת דברים בפני פחות ממאה אנשים שישבו באולם. בכך "עצרת הענק" שהובטחה, הפכה בעצם לכישלון ענק.

האירוע, כך נראה, משקף את מה שהרחוב הספרדי משדר בתקופה האחרונה, את המיאוס מהמחלוקת המכלה כל חלקה טובה בציבור.

ש"ס אמנם הצליחה להתאושש עם העצרות הרבות ברחבי הארץ והנוכחות ההמונית של הציבור, כעת, ינסו גם אנשיו של הגר"ש עמאר להוכיח את כוחם בשנית, בעצרות הבאות שייערכו בו הוא ישיא את הנאום המרכזי.

מקורבים לרב עמאר, מציגים שלל טענות על סיבת הכישלון. לדבריהם, בניגוד לש"ס, להם לא היה קשר לארגון האירוע, ואומרים כי "הרב הוזמן והגיע ולמרות שהיו מעט מאוד אנשים הרב מסר את השיעור".

"באירוע של ש"ס הושקעו 450 אלף שקל, פה לא הושקע עשר אחוז מזה", הם טוענים אך למרות הכל מתקשים להסביר את המבוכה הגדולה שנרשמה בעת נאומו של הרב אל מול האולם הריק.

"האנשים מחרחרי ריב האלו, מחפשים תמונה בכל אירוע של ש"ס בכדי להכפיש את דרעי", אומר גורם בש"ס, "הם עובדים שעות נוספות לפלג ולבזות את מנהיגי הציבור הספרדי, אתמול הם קבלו את התשובה, הציבור בורח מהם, הגיע הזמן שאלי ישי יבין את זה".

בינתיים, אמש נפגש הגר"ש עמאר עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני בכניסה לניחום אבלים בבית מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי.

היה זה כאשר הרב עמאר יצא מהבית ואל המקום הגיע הגר"ש בעדני. הרב עמאר ניגש לברכו לשלום והשניים צעדו יחד למכוניתו של הרב עמאר שם שוחחו, לבדם, במשך דקות ארוכות. לדברי מקורבי הרב עמאר, הרבנים דנו כיצד לקדם את השלום בציבור הספרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר