עוקף חוסאן: ערבים יידו אבנים ברכב בו נסעו יהודים

לאחר ירידה באירועים הביטחוניים באזור העיר ביתר, נרשמה שוב זריקת אבנים על רכב בכביש עוקף חוסאן. יושבי הרכב - תושבי ביתר - לא נפגעו, אך לרכב נגרם נזק כבד (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רכב שנפגע מבקבוק תבערה (צילום ארכיון: גרשון אלינסון / פלאש 90)

בשבועות האחרונים חשו תושבי העיר החרדית ביתר עילית תחושת ביטחון לאחר שהתמעטו מקרי יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעברם בעת נסיעתם בכבישים הסמוכים ליישובים ערבים. אולם מתברר כי השמחה הייתה מוקדמת.

אתמול (ראשון), תושבי העיר עשו את דרכם בכיבש עוקף חוסאן הסמוך לעיר החרדית, ובמהלך נסיעתם הושלכו לעברם אבנים, ככל הנראה על-ידי בני מיעוטים המתגוררים בסמיכות לכביש.

לפי עדי ראייה, לרכב שבו נסע המשפחה נגרם נזק כבד, ובחסדי השם הנוסעים לא נפגעו כלל ולא נזקקו לטיפול רפואי.

לפני מעט יותר מחודש יצאו כמה מתושבי העיר במחאה על ההידרדרות הביטחונית בשיירה המונה עשרות כלי רכב פרטיים באזור כביש עוקף חוסאן. התושבים העלו דרישה נחרצת מראשי הצבא שיורו להציב כוח ביטחוני קבוע בכפרים הערביים הסמוכים לעיר.

בעקבות כך, עיריית ביתר ומשטרת ישראל פרסמו מודעות המזהירות את תושבי ביתר שלא להיכנס לכפר חוסאן, זאת גם עקב החשש הביטחוני החמור בימים אלו, וכן עקב צו אלוף האוסר על כניסת אזרחים ישראלים לכפר.

ראש העיר רובינשטיין אמר כי "מעבר לסיכון הביטחוני, צריכים תושבי הכפר לדעת שיש מחיר להפרות הסדר הללו, ושהם ישלמו גם מחיר כלכלי על כך. לא נפרנס את ידם האחת, כאשר ידם השנייה זורקת עלינו אבנים. אני קורא לתושבי ביתר ולתושבי האזור, שלא להעסיק ולא לעשות שום עסק עם תושבי חוסאן, גם אם לא מדובר בכניסה לכפר, וזאת עד שיהיה שקט מוחלט מצידם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר