בלעדי ב"כיכר השבת"

פיוס בין ש"ס והרב עמאר? פרטי המשא ומתן נחשפים

למעלה משנה שורר נתק בין ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי - מועצת חכמי התורה לראשל"צ הגר"ש עמאר, לאחר שיצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל • אתר "כיכר השבת" חושף: אלו הדרישות העיקריות של שני הצדדים במהלך המשא ומתן, בהן: התנצלויות, הבהרות וחתימות על מכתבים • חשיפה בלעדית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת חכמי התורה והגר"ש עמאר (צילומים: מאיר אלפסי, יונתן סינדל - פלאש 90)

תנועת ש"ס דורשת שהראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר יסביר בקולו לציבור מדוע יצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ויחתום על מכתב התנצלות בפני הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. מנגד, הרב עמאר דורש שיו"ר ש"ס אריה דרעי יחתום על מכתב בו הוא מצהיר כי שיקר למרן הרב עובדיה כשסיפר לו כי יש "דיל" בין הרב עמאר לרב דוד סתיו - אלו הם עיקרי הדרישות במשא ומתן המתנהל בימים אלו, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

מאז הבחירות לרבנות הראשית, לפני קצת יותר משנה, שורר נתק מוחלט בין ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי- מועצת חכמי התורה, לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, שיצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, תחילה בסגירת הדיל עם הדתיים, לתמיכה משותפת בו וברב דוד סתיו - בניגוד לדעת מרן הרב עובדיה שיצא בחריפות נגד הרב סתיו, כאשר הוא סירב לבוא אל מרן או להיענות לשליחים הרבים ששלח אליו הגר"ע יוסף בעניין.

לאחר מכן, כאשר הדיל קרס בעקבות עצירת "חוק עמאר", הריץ הרב עמאר לתפקיד הראשון לציון את הדיין הגאון רבי ציון בוארון ויצא במוצהר נגד מרן הגר"ע שתמך בבנו הגר"י יוסף לתפקיד ובכך גרם לרב עובדיה צער גדול.

בימים אלו מתנהל משא ומתן בין הצדדים, בניסיון להגיע לשלום. מתווכים רבים, רובם רבנים ופוסקים בציבור הספרדי, מנסים להביא לסיום הנתק שהתעצם מאז פטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כאשר הציבור מתקשה לשכוח את הימים בהם מרן הצטער צער רב בעקבות מעשיו של הרב עמאר.

עד כה, ניסיונות התיווך עלו בתוהו, מאחר וכל צד מציג בפני הצד השני דרישות להן הוא מסרב להיענות.

אתר "כיכר השבת" חושף כעת לראשונה את הדרישות המרכזיות של שני הצדדים שמעכבות בשלב זה את קידום המשא ומתן.

דרישות ש"ס

בתנועת ש"ס, הכפופה למועצת חכמי התורה, מבקשים מהגר"ש עמאר שיצא אל הציבור ויסביר בקולו מדוע יצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בזמן הבחירות לרבנות הראשית ובכך גרם למרן הגר"ע יוסף צער רב והביא לנתק הגדול.

הרב עמאר, בשלב זה, מסרב לעשות זאת בטענה כי הסביר זאת אישית למרן זצ"ל, קודם פטירתו, ולאחר ההסבר, לדבריו, הרב סלח לו על מה שהיה.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: אהרון והב)

בנוסף, ישנה דרישה כי הרב עמאר יחתום על מכתב שהכינו חלק מבני משפחתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ויתנצל בפני הראשון לציון הגר"י יוסף.

הגר"ש עמאר, מסרב לחתום על המכתב אך מוכן להיפגש עם הגר"י יוסף ולהבהיר בפניו כי אין לו שום דבר כנגדו.

דרישות הגר"ש עמאר

מנגד, הגר"ש עמאר מציג דרישות משלו. הרב מעוניין לטהר את שמו לאחר הפרסומים על ה"דיל" שעשה עם הרב דוד סתיו במהלך הבחירות לרבנות הראשית, דיל נגדו יצא מרן הגר"ע יוסף בחריפות ובעקבותיו הורה לח"כי ש"ס למנוע את אישורו של החוק שנועד לאפשר לרב עמאר להתמודד לכהונה שניה.

הגר"ש עמאר טוען כי לא היו דברים מעולם וכי מדובר בשקר של דרעי, איתו הוא מסרב להיפגש בשלב זה. בעקבות כך, דורש הרב עמאר כי אריה דרעי יפרסם מכתב בו יודה ששיקר למרן הרב עובדיה כאשר אמר לו כי הרב עמאר סגר דיל עם הרב סתיו ויתנצל על כך בפני הרב עמאר.

הרב עמאר הבהיר כי ללא המכתב הזה של דרעי הוא מסרב להתקדם במשא ומתן, מאחר ולטענתו נעשה לו עוול ועל דרעי לתקן זאת.

דרעי מסרב לחתום על מכתב מסוג זה, בטענה כי הדיל עם הרב סתיו "היה ברור כשמש לעיני כולם" ולדבריו יש לכך ראיות רבות וכי המידע על קיום הדיל הגיע ממקורות נוספים אל מרן הגר"ע יוסף.

במהלך המשא ומתן הבהיר הרב עמאר כי גם במידה ולא יושג שלום בין הצדדים, אין בכוונתו לפתוח מסגרת פוליטית חדשה שתתמודד מול תנועת ש"ס.

הפגישה עם הגר"ש בעדני

במוצאי השבת האחרונה נפגש הגר"ש עמאר ברכבו עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב שמעון בעדני, בעת שהגיע לניחום אבלים בבית מרן הגר"ח קנייבסקי, במהלך הפגישה שוחחו השניים ביחידות.

לשני הצדדים, גרסאות משלהם למה שאירע בפגישה בין שני הרבנים. מקורבים לגר"ש בעדני טוענים כי הרב ביקש מהרב עמאר להסביר את המחלוקת שלו עם הרב עובדיה ולהתנצל על שאירע בפני הרב יצחק יוסף, ואילו מקורבי הרב עמאר טוענים כי הרב עמאר דרש שדרעי יתנצל על כך ששיקר את הרב עובדיה יוסף.

בשלב זה של המשא ומתן שני הצדדים מתעקשים על דרשותיהם ולא מוכנים לוותר, ובכך הנתק בין ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי מועצת חכמי התורה, לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, נמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר