ועדת החינוך תקיים דיון פגרה על ביטול הסבסוד לצהרונים

ועדת החינוך והתרבות של הכנסת תקיים ביום שני הקרוב דיון פגרה דחוף ע"פ בקשתו של ח"כ יעקב אשר על מנת לדון באי פתיחת הצהרונים ובקיצוץ הצפוי בסבסוד הצהרונים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח,כ יעקב אשר (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

ועדת החינוך והתרבות של הכנסת תקיים ביום שני הקרוב דיון פגרה דחוף ע"פ בקשתו של ח"כ יעקב אשר על מנת לדון באי פתיחת הצהרונים ובקיצוץ הצפוי.

כזכור, אחרי מבצע 'צוק איתן' ולקראת הגשת תקציב 2015, בחר שר האוצר יאיר לפיד להחיל את הקיצוץ הראשוני דווקא בתקציב משרד החינוך, ולצמצם באופן משמעותי את סבסוד הממשלה במסגרות הצהרונים ולהשית תשלום חודשי גבוה על ההורים.

מסגרות אלו אשר פעלו ברוב מוסדות החינוך לילדי גן וכיתות א' - ג', באו לתת שהות חינוכית ראויה לילדים בשעות אחר הצהריים - הזמן שהוריהם עדיין בעבודתם. סבסוד זה הנו אחד מהמלצותיה העיקריות של הוועדה לשינוי חברתי כלכלי משנת 2011 בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג.

כאמור, עתה יצומצם הסבסוד למסגרות הללו והסכנה הנשקפת לכלכלת ציבור גדול בישראל, פנה ח"כ יעקב אשר ליו"ר וועדות החינוך עמרם מצנע, לכנס לדיון דחוף את הוועדה על מנת לדון בעניין.

בפנייתו ציין ח"כ אשר כי "הבטחת התעסוקה למשפחות רבות עלולה לרדת כעת לטמיון, כאשר כל אימא נאלצת להתמודד בשאלה האם להמשיך לפרנס כרגיל ולהותיר את הילדים לבדם בבית, או שמהנסיבות הללו שצריכה היא לשלם על הצהרונים, אין לה כדאיות בעבודתה, ממילא תוותר היא על עבודתה ותישאר ללא הכנסה".

ח"כ יעקב אשר פנה בנוסף אל חברת הכנסת עליזה לביא על מנת שתכנס את הוועדה לקידום מעמד האישה שבראשה היא עומדת, לדיון דחוף בעניין אך עד עתה לא נענתה על דרישה זו.

ח"כ יעקב אשר ללביא: "כחברת כנסת המניפה באופן תדיר את דגל הדאגה והשוויון לאישה בישראל, ובעיקר את שילובה בשוק העבודה, עלייך לקום ולזעוק על חוסר שוויון הזדמנויות שהמיט משרד החינוך על נשים מהפריפריה אשר שכרם הזעום לא יאפשר להם לממן עתה מסגרת לילדם, בוודאי ובוודאי אם מדובר במספר ילדים באותה משפחה, מה שישאיר אותם בבית ללא מקום עבודה".

כנראה שח"כ לביא "הדואגת" לנשים החרדיות, אומר ח"כ אשר בוחרת להתעלם מפגיעה זו הנעשית ע"י שרי האוצר והחינוך נציגי מפלגתה יש עתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר