בעקבות הפוגרום: עצרת מחאה בהר הזיתים

בעקבות הפוגרום וחילול הקברים בהר הזיתים בירושלים, תיערך עצרת מחאה בחלקת הקברים של חסידות גור. העצרת תיערך מחר, יום שלישי, בשעה 16:00 אחר-הצהריים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חילול הקברים בהר הזיתים (צילום: ירושלם מאוחדת)

קול זעקה: יממה לאחר הוונדליזם וחילול עשרות מצבות של קברים במספר חלקות בבית העלמין הר הזיתים בירושלים, תושבים מירושלים מתארגנים לקיים עצרת מחאה וזעקה במקום חילול הקברים, וזאת במטרה שלא לעבור לסדר היום.

העצרת תתקיים מחר (שלישי) בשעה 16:00 בחלקת הקברים של חסידות גור, משם יצאו המוחים לחלקות קברים נוספות שחוללו אף הם.

בעצרת ישתתפו עשרות חסידים הנמנים על חסידות גור. כמו כן ישתתפו דתיים - תושבי העיר המזוהים עם מפלגת "ירושלים מאוחדת" המובילה את המאבק.

ההרס הרב בוצע בחלקה של חסידות גור, בחלקה האפגנית והבבלית ולפי התמונות שצילמו המתפללים שיקיריהם קבורים בחלקה זו ובחלקות נוספות, ניתן לראות כי הפורעים ניתצו מצבות והרסו מכל הבא ליד.

האירוע החריג גרם לסערה גדולה גם בקרב חסידי גור לאחר שנודע כי בין הקברים שחוללו נמצא גם קברו של הגה"צ רבי איצ'ה מאיר לוין זצ"ל, הטמון אף הוא במערת גור שבהר הזיתים.

חבר הכנסת יעקב ליצמן אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "תופעת הוונדליזם בהר הזיתים נוראה ומזעזעת". לדבריו, "אם זה היה קורה בבית קברות בחו"ל היינו מקימים זעקה ציבורית. לצערי המשטרה מגלה אזלת יד במיגור התופעה. מדובר בערעור לריבונות ישראל על ירושלים בירתנו".

המבקרים טענו אתמול כי זו אינה הפעם הראשונה שבה הם נתקלים במראות קשים כפי שהתרחשו הפעם. לדבריהם, בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית במקרים אלו וכי לטענתם במידה והמשטרה לא תבצע מעצרים של אותם פורעים, מקרים כאלה ישנו שוב ושוב.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בראש השנה נתקבל דיווח על שריפה סמוך לבית העלמין בהר הזיתים, כוח משטרה ומג״ב שהגיעו למקום הבחינו במספר רעולי פנים שניסו לפגוע בעמוד של מצלמת אבטחה ופיזרו אותם תוך שימוש באמצעים".

לדבריהם: "ביום ראשון נתקבל דיווח על נזק שנגרם ככל הנראה במהלך הלילה למספר מצבות בחלקת גור. משטרת ירושלים רואה בחומרה את האירוע ופועלת לזיהוי הפורעים ומעצרם לשם הבאתם לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר