פרשיית הרב ברלנד: המדינה הגישה בקשת הסגרה עם הוספת אישומים

פרקליטות המדינה הוסיפה לבקשת ההסגרה של הרב אליעזר ברלנד אישומים נוספים, ביניהם - תקיפה. פרקליטו של הרב, שרון נהרי, מאשר אך 'כופר בכל הקשור לבקשה' (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עורך הדין שרון נהרי (צילום: בני דוייטש Ynet)

המחלקה בינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה בקשה רשמית לרשויות בהולנד להסגרתו לישראל של מנהיגה של קהילת "שובו בנים - נחמת ציון" הרב אליעזר ברלנד. לפי עורכי דינו של הרב, בפרקליטות לא הסתפקו רק בבקשת ההסגרה אלא הוסיפו אישומים נוספים כמו תקיפה.

פרקליטו של הרב ברלנד, עו"ד שרון נהרי, אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "אנחנו אומרים שבבקשה שהוגשה להסגיר את הרב נוספו אישומים נוספים כמו עבירות תקיפה ואלו נוספו רק לאחרונה ואנחנו כופרים בכל הקשור לבקשה הזו".

הפרקליט אומר כי בדיון הבא שיתקיים בכוונתם להציג ראיות חדשות שיוכיחו כי ענות המשטרה אינם נכונות. "אנחנו מתכוונים להביא ראויות שיכרסמו בכל בקשת ההסגרה ואני לא יכול להרחיב". לשאלתנו האם בכוונתם להביא עדים למשפט, סירב הפרקליט להשיב "אני לא יכול לפרט".

עו"ד נהרי לא שולל את האפשרות כי כבר בדיון הבא או לכל היותר בדיון שאחרי, ישראל תגיש כתב אישום כנגד הרב. "ייתכן שכבר בדיון הבא ישראל תגיש כתב אישום כנגד הרב. אני לא יודע. אך אני מעריך שעדיין לא יוגש כתב אישום אלא רק אחרי שיוסגר לישראל".

"אנחנו טענו שהרב מכחיש את טענות המשטרה בישראל", מסביר הפרקליט את פשר החלטת השופטים להורות שלא להכניסו לכלא. "ואין שום סיבה שהרב יישאר במעצר משום שהוא לא נמלט כשהיה חופשי והוא אפילו התייצב לדיון במשפטו ואין שום סיבה שיברח ובית המשפט אמר שהוא ייתן החלטה תוך שבועיים ימים".

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב ברלנד ישהה ביום הכיפורים בחיק משפחתו לצד אשתו הרבנית. במחיצתם ישהו גם מאות מחסידיו. עד הבוקר נחתו בהולנד לפחות שלוש מאות מחסידיו שעשו את את דרכם מישראל ואלו יתפללו עימו בבית כנסת סמוך למקום בו שוהה הרב.

אתמול התכנסו שלושה שופטים בבית המשפט בהולנד לדון בבקשת מדינת ישראל השיב את הרב למאחורי סורג ובריח אך אלו כאמור דחו את הבקשה והורו כי הרב יישאר חופשי עד לדיון הבא בעוד כשבועיים.

בדיון שהתקיים היום הסבירו נציגי מדינת ישראל כי הרב נחשד במעשים חמורים ולאור זאת אין כל סיבה מוצדקת להשאירו חופשי ברחובות הולנד, ללא שהוא יקבל את עונשו. מנגד טענו עורכי דינו של הרב כי אין כל סיבה להשאירו במעצר משום שהאשמות נגדו "לא היו ולא נבראו" וכי כפי דברי הרב עצמו ששחרורו הגיע כי אין למשטרה כל יסוד בטענותיה.

הרב ברלנד נעצר באמצע החודש שעבר לאחר שנמלט מיוהנסבורג שבדרום אפריקה, שם שהה בחודשים האחרונים. מיד עם נחיתתו בשדה התעופה בהולנד, יחד עם רעייתו הרבנית תהילה, הוא נעצר. מייד לאחר מכן הוא הובא לכלא באמסטרדם שם שהה 24 שעות ושוחרר לאחר שעורך דינו שרון נהרי הצליח לשכנע את בית המשפט לשחררו בתנאים מגבילים.

לפני כשנתיים נמלט הרב ברלנד מישראל לאחר שמספר גורמים בקהילה הגישו נגדו תלונות במשטרה. הרב שהה זמן מה בשוויץ ולאחר מכן עזב למרוקו שם שהה כשנה עד שנאלץ לעזוב בהוראת השלטונות. ממרוקו הגיע הרב לזימבבואה אך כעבור חודשים ספורים נאלץ גם שם לעזוב ועבר ליוהנסבורג עד למעצרו בהולנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר