השבוע המכריע

יומיים להגשת המועמדות לרבנות ירושלים: מי ירוץ?

יומיים בלבד נותרו לסגירת רשימת המועמדים לרבנות ירושלים - במידה ובית המשפט לא יחליט לדחות את הבחירות, ועדיין לא ברור מי רץ ומי נשאר בצד • האם הרב דוד יוסף ייקח הימור ויתמודד מול גיסו? מדוע הרב עמאר מתקשה להחליט? ולמה לחיים אמסלם כמעט אין סיכוי? "כיכר השבת" עושה סדר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, כיכר השבת)

הקרב על רבנות ירושלים: הימים הקרובים הינם ימים מכריעים עבור המפלגות החרדיות ויותר מכך עבור תושבי ירושלים שמצפים במשך שנים לבחירת רבנים לעיר הבירה.

ביום שלישי יגיע לסיומו המועד להגשת מועמדות לתפקיד רבה של ירושלים - במידה ובית המשפט העליון לא יורה עד יום זה על דחיית הבחירות. כך שבמצב הנוכחי, הגאון הרב דוד יוסף יצטרך לקבל החלטה ברורה ומהירה האם הוא מגיש מועמדות לתפקיד רבה של ירושלים ומתפטר ממועצת חכמי התורה של ש"ס או נשאר במועצת ומוותר על ההתמודדות.

עם זאת, מקורביו של הרב דוד יוסף אומרים בשיחה הערב עם "כיכר השבת" כי הכיוון המסתמן הוא שהרב יגיש את מועמדותו לתפקיד.

גם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר - שבמשך תקופה מפזרים גורמים שונים שמועות על התמודדות שלו לצד החלטה שלו לא להתמודד - יצטרך לקבל החלטה ברורה האם הוא מגיש מועמדות גם ללא תמיכת ש"ס או שמא נשאר בגבעת המבתר.

כועס על דרעי, משמאל: הרב דוד יוסף (צילום: פלאש 90)

הרב דוד יוסף זועם בלבו על יו"ר ש"ס אריה דרעי שטרם הודיע על תמיכה חד משמעית בו, וזאת לאחר הבטחה ברורה של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לפיה הוא זה שיקבל את משרת רבה של ירושלים. דרעי לא ממהר לקבל החלטה, גם לאחר פגישה עם הגר"ד יוסף בסוף השבוע במשרדו שברחוב הפלמ"ח, הוא ממתין עד לרגע האחרון לשלום קר עם הגר"ש עמאר, מה שעשוי להביא לכך שש"ס תתמוך בו לתפקיד.

הרב עמאר הבהיר למקורביו כי הוא אינו מעוניין לתלות את כל הדרישות שלו לשלום ברבנות ירושלים. הוא יודע שבש"ס מבינים היטב שאין להם סיכוי לנצח אותו בבחירות לרבנות ירושלים אם יתמודד.

הגוף הבוחר שהורכב בירושלים מעניק יתרון מובהק לרב עמאר שזוכה לתמיכת נפתלי בנט וניר ברקת - השניים ששולטים בפועל ברוב הגוף הבוחר ותמיכה שלהם היא קריטית לכל מועמד.

הרב דוד יוסף כאמור שוקל ברצינות את ההתמודדות, אך לא מעוניין להתבזות ולקחת סיכון ממשי להפסד, כך שבמידה והוא לא יזכה לתמיכה ברורה של דרעי ומועצת חכמי התורה שכיום הוא חלק ממנה - בתוספת הבהרה ברורה שהרב עמאר לא מתמודד, מה שייאלץ גם את ברקת לתמוך בו - הוא לא יתמודד לתפקיד רבה של ירושלים. כאמור, לרב יוסף יהיה קשה לנצח את הרב עמאר במאבק על ירושלים.

ככל הנראה לא יזכה לתמיכת הציונות הדתית, ח"כ לשעבר חיים אמסלם (צילום: פלאש 90)

לתוך הקלחת הזו נכנס גם הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל וגיסו של הגר"ד יוסף, הוא הציג תמיכה של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן - שמכחיש את נוסח המכתב, ורבנים נוספים שתומכים בו לתפקיד רבה של ירושלים. הרב טולדנו כבר הגיש את מועמדותו, כך שכמעט ובטוח שחלק מהקולות החרדים עבור הרב הספרדי יילכו אליו, מה שרק מוסיף דאגה וחשש אצל מקורבי הגר"ד יוסף.

ככל הנראה ח"כ לשעבר חיים אמסלם לא יזכה לתמיכת הציונות הדתית, מאחר ומנהיגי הציונות הדתית הבטיחו להביא לבחירת רב ראשי ציוני אחד ואת השני להעניק לציבור החרדי. במידה והרב אריה שטרן ייפסל, תיאלץ הציונות הדתית למצוא מועמד חדש, כדוגמת הגאון רבי יעקב שפירא. גם במידה ובג"ץ ידחה את הבחירות הציונות הדתית נכנסת לבעייה, זאת מאחר והמועמדות של הרב שטרן בסכנה בשל גילו המתבגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר