נתניהו, במה אתה יהודי? / חיים כהן

דווקא בימים בין ראש השנה ליום כיפור, כשהוא מבין את הבעיה, לא היסס בנימין נתניהו לשבת במסעדת טריפות בניו יורק שכל כולה שרצים. הגיע הזמן לשאול במה הוא יהודי (דעות,חרדים)

חיים כהן | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו. באדיבות מגזין "עמי")

מספרים על עיירה שהיה בה גביר גדול עם הרבה כח, קשרים והשפעה. באחד הימים פנה למקורביו אחד מהשנוררים המסכנים ביותר של העיירה, וביקש להיפגש אתו. לאחר מסע לחצים וקשרים, הצליח השנורר להתקבל אצל הגביר, ואז התחיל להסביר לו את המצוקה הקשה שבה הוא ומשפחתו נתונים. לאחר שפרס בפניו את כל צרותיו ומצוקותיו, אמר לו הגביר שהמצב הכלכלי בעולם וגם המצב הפרטי שלו כרגע לא כל-כך פשוט, ולכן הוא רוצה לחשוב באיזו צורה הוא יוכל לעזור לו.

השנורר יצא משם, וזמן קצר לאחר מכן כינס את מקורביו, וסיפר להם בגאווה שהוא חזר זה עתה מפגישה עם הגביר, והוא יכול להעיד מכלי ראשון שהגביר הגדול לא מבין דבר בכלכלה. הוא סיפר למקורביו שבפגישה הוא הציע לגביר כמה פרויקטים גלובאליים עם פוטנציאל להפקת רווחים עצומים, אך הגביר שלל את כל ההצעות.

***

כל בר דעת מבין בעצם שהשנורר הזה פשוט יצא מדעתו. הרי הגביר הוא גביר, והשנורר הוא שנורר, אז הגביר הוא שאינו יודע כיצד עושים כסף?

וזה בדיוק מה שקרה השבוע עם ראש ממשלת ישראל. נתניהו "הפך את העולם" בשביל לקבל פגישה אצל נשיא ארה"ב אובמה, כדי להתחנן על נפשו וכביכול גם על עמו בנושא הגרעין האיראני. ארה"ב, כמובן, "מחויבת" לכאורה לביטחונה של מדינת ישראל, אך מה לעשות? ברגע זה היא עסוקה בלשמור על ביטחונה שלה, ובהקמת הקואליציה העולמית שהיא מגבשת אפילו יחד עם מדינות ערביות נגד ארגון הטרור הברברי והמאיים "דאעש".

אבל בלי להתבלבל ובלי למצמץ הלך ראש ממשלת ישראל ויצא בהתקפה על נשיא ארה"ב, באומרו שהממשלה בארה"ב פשוט "אינו מבין" מול מה אנחנו עומדים. "הם", הוא אמר, "לא מכירים מספיק את הבעיה ואת הפרטים".

ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה? על צדקת דבריהם של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל ומו"ר מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שבזמנו התריעו בצורה חריפה עד כמה שאסור להתגרות באומות העולם. והם לא התכוונו רק ל"מניפי הדגלים" באום אל פאחם, אלא התכוונו דווקא לדבר הזה, דווקא להתנהגות הזו כמו של נתניהו השבוע. וכי הוא חושב שהוא יוכל להסתדר לבד? איך אפשר להסביר את המעשה הזה שלו? והתשובה לדברים הגיעה מיד, כששוודיה כבר יצאה עם הצהרה שהיא תומכת במדינה פלסטינית.

הגיע הזמן שנצא מהקופסה ונבין שחוץ מהס"ד שמגיעה ב"ה בזכות קיום לימוד התורה, אין לנו כלום. זה הדבר היחיד שמחזיק אותנו בארץ-ישראל.

וזה לא נגמר בזה: דווקא בימים בין ראש השנה ליום כיפור, בין כסה לעשור, כשהוא מבין את הבעיה בפניה הוא ומדינת ישראל נמצאים, הוא לא היסס לשבת במסעדת טריפות בניו יורק שכל כולה שפנים ושרצים.

בזמנו, מרן הרב שך צעק על "אוכלי השפנים" כשכוונתו היא לשמאל. היום כבר כנראה אין הבדל מהותי בין השמאל לימין.

מי היה חולם שראש ממשלת ישראל בכלל (ובפרט מהימין) יישב בעשרת ימי תשובה במסעדת מאכלי שפנים?

והשאלה הנשאלת בשורה התחתונה היא: ראש ממשלת ישראל מצהיר שוב ושוב שמקור המחלוקת שקיימת בינו לבין יו"ר הרשות הוא שהרשות הפלסטינית לא מוכנה להכיר בקיום מדינה יהודית בישראל.

אם זה סלע המחלוקת, אז אנחנו צריכים לשאול את ראש ממשלת ישראל: במה אתה יהודי?

לאורו נלך

בימים האחרונים אנחנו רואים שוב כמה שצדק ראש הישיבה חכם שלום כהן, כשהנחה את צבי כהן, סגן ראש עיריית ירושלים, לעשות הכל ולמצוא את הדרך כיצד להידבר עם ראש עיריית ירושלים, משום שרק כך נוכל להשיג הישגים בירושלים.

והנה, בימים האחרונים גם שלושת הח"כים של 'דגל התורה' הבינו שזו הדרך, ולכן ביקשו פגישה עם ראש העיר ונפגשו אתו שבוע לפני ראש השנה כדי למצוא ערוץ הידברות.

כעת כל אחד רואה עד כמה מרן ראש הישיבה חכם שלום צדק בדרכו ובדרך שהתווה.

נ.ב. חבר הכנסת מאותה סיעה, שהוציא לפני מספר שבועות את ההתבטאות האומללה "משת"פ" על ר' צבי כהן ששמע להוראותיו של חכם שלום, מצא את הדרך להעביר התנצלות על הדברים הקשים לפני חכם שלום.

הטור פורסם בגיליון החג של 'כל ישראל' מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר