חשיפה

הגר"ש עמאר הגיע לסוכתו של הגאון רבי יצחק יוסף

סוף לפילוג הספרדי? הראשון לציון הגר"ש עמאר הגיע אל סוכתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. השניים נועדו בארבע עיניים. ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר מו"מ שנמשך ימים ארוכים, הגיע הגר"ש עמאר לסוכת הגר"י יוסף בכדי להיוועד עמו ולהביא לסוף הפילוג בציבור הספרדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר והגר"י יוסף בפגישת הפיוס (צילום: לשכת הראשון לציון. וידאו: שלומי כהן)

סוף לפילוג הספרדי? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר הגיע בשעה האחרונה (שני) לסוכתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדריה בירושלים ונועד עמו כמה שנראה כסוף הפילוג הספרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר משא ומתן שנמשך ימים ארוכים, הגיע הגר"ש עמאר לסוכת הגר"י יוסף בכדי להיוועד עמו ולהביא לסוף המחלוקת בציבור הספרדי.

מרבית הפגישה התנהלה בארבע עיניים, כאשר אף עוזר לא נכנס אל הפגישה. ל"כיכר השבת" נודע כי הדמות התורנית שעומדת מאחורי הבאת השלום לציבור הספרדי היא ראש ישיבת "פורת יוסף", הגאון רבי משה צדקה.

יצויין כי קודם פגישת הפיוס, נועד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף עם נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

כפי שנחשף לראשנה הבוקר ב"כיכר השבת", לאחר כשנה וחצי של מחלוקת בין ההנהגה הרוחנית הספרדית - מועצת חכמי התורה וההנהגה הפוליטית - תנועת ש"ס לבין הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, נראה כי הדרך לפיוס קרובה מתמיד.

הגר"ש עמאר והגר"י יוסף בפגישת הפיוס (צילום: לשכת הראשון לציון)
הגר"ש עמאר והגר"י יוסף בפגישת הפיוס (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"ש עמאר והגר"י יוסף בפגישת הפיוס (צילום: באדיבות המצלם)

בימים האחרונים, בעקבות סאגת הבחירות לרבנות ירושלים, חלה פריצת דרך במשא ומתן בין הצדדים וייתכן כי כבר בשבוע הקרוב תתקיים פגישת פיוס שתכריז על שלום בין הצדדים, גם אם שלום קר בלבד.

כאמור, פגישת הפיוס הגיעה כבר היום, כאשר שני הרבנים נועדו בארבע עיניים. כעת, לאחר השיחה בין שני הרבים, תמיכת ש"ס בגר"ש עמאר לתפקיד הרב הראשי של ירושלים קרובה מתמיד.

יצוין כי הגר"י יוסף והגר"ש עמאר הינם מחותנים, אך מאז הבחירות לרבנות הראשית, בהם ניצח הגר"י יוסף, והגר"ש עמאר הריץ את הרב ציון בוארון, בין שני המחותנים שרר נתק מוחלט.

הגר"ש עמאר בסוכתו, אמש (צילום: ישי כהן)

על פי מה שנחשף ב"כיכר השבת", השלב הראשון בפריצת הדרך במשא ומתן היה כאשר הגר"ש עמאר שלח בערב יום הכיפורים ספר עם הקדשה מכובדת למחותנו הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, דבר שנשאר עד כה בסוד בקרב אנשים בודדים בלבד, אך הציג בפני ש"ס וההנהגה הרוחנית את העבודה שהרב עמאר מעוניין להגיע לשלום, גם אם זה מחמת הבחירות בירושלים.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי אמש שלח הגר"ש עמאר את מקורבו האישי יחזקאל שבו להקבלת פני רבו בסוכת הראשל"צ הגר"י יוסף, וזאת כמסר נוסף לרצונו בשלום.

אתמול, רמז הגר"ש עמאר על המשא ומתן והרצון שלו לשלום כשאמר במהלך 'הקבלת פני רבו' בגבעת המבתר: "אני קורא לכולם להתאחד באהבה, בשלום, למחול זה לזה, להיות כולנו כאיש אחד בלב אחד בעזרת השם".

הגר"ש עמאר ביציאה מסוכתו של הגר"י יוסף, היום (צילום: שלומי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר