קרב רב

בנו של הרב טולדנו: מועמד מחלק מאות אלפי דולרים

הקרב על רבנות ירושלים מתחמם ככל שמועד הבחירות מתקרב. דוד טולדנו, בנו של המועמד הרב מרדכי טולדנו מאשים במרומז בראיון סוער כי הגר"ש עמאר מחלק מאות אלפי דולרים כדי לסתום את הפה, טוען כי בית הגראי"ל שטיינמן רצו לתמוך באביו ותוקף בחריפות את יו"ר ש"ס אריה דרעי: "שיתנהג בכבוד" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי טולדנו (צילומים: שלומי כהן. כיכר השבת)

הקרב על רבנות ירושלים: ביום שלישי, בעוד יומיים, יוכרעו הבחירות לרבנות ירושלים, בעשות הערב נדע מי יהיו הרבנים הראשיים של עיר הבירה, כמעט אף מועמד לא בטוח בניצחונו ויש כאלו שגם מתוסכלים מכך שלא זוכים לתמיכת ההנהגה החרדית.

בלשכתו של הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, זועמים על יו"ר ש"ס אריה דרעי שלא תומך ברב ויותר זועמים על הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר שלדבריהם אנשיו משלמים כסף לראשי ישיבות כדי לא שיתמכו ברב טולדנו.

דוד טולדנו, בנו של הגר"מ טולדנו, תקף הבוקר (ראשון) במרומז את אנשיו של הגר"ש עמאר במהלך ראיון למרדכי לביא ב'קול ברמה' ואמר: "אנחנו שומעים בכאב גדול שמחולק מאות מיליוני דולרים על ידי מועמד שכנגד, מחולקים כדי לסתום את הפה של תלמידי הישיבות, אני שומע שיש חקירה משטרתית בדרך, לכן אני מרשה לעצמי לומר את זה בשידור".

טולדנו שסירב לומר במפורש שמדובר בגר"ש עמאר, המשיך והאשים: "כל ראש ישיבה מקבל מאה אלף דולר, אני לא יכול לפרט יותר מדי, אבל זה המצב".

טולדנו טען כי "גדולי ישראל אמרו לי את זה בעצמם" ובהמשך דבריו, הוא שב על הטענה ואמר כי מחולקים "מאות אלפי דולרים לראשי ישיבות, ועוד כמה מיליוני דולרים לעוד משהו".

לאחר מכן טולדנו פתח במתקפה גם על אריה דרעי: "מהיום שאבא שלי הגיש מועמדות עד היום, השיחה היחידה שהוא יצר אתנו קשר זה היה ביום שישי האחרון".

בשלב הזה חושף לכאורה טולדנו כי ש"ס לא מתכוונת לתמוך בגר"ש עמאר אלא ברב שמואל אליהו כשטען שדרעי אמר לאביו כי "מנוי וגמור עם הבית של הרב שטיינמן לעשות דיל עם הרב שמואל אליהו".

לדברי טולדנו: "הבית של הרב שטיינמן נמצאים אתנו בקשר למעלה משבוע והם אומרים לנו במפורש שהם רוצים את הרב טולדנו ברבנות ירושלים, רק שיש בעיה אחת, אם אנחנו לא מקבלים את תמיכת ש"ס ודרעי אנחנו לא יכולים לתמוך בו".

טולדנו המשיך במתקפה על דרעי: "גם אם יש לאריה דרעי אילוצים, אני מצפה ממנו להתייחס בכבוד לחתן של הרב עובדיה, אב בית דין בירושלים, תלמיד חכם גדול בתורה, גדול שיודע לרדת לעם, אני מצפה מאריה דרעי לפחות להתייחס בכבוד הראוי, אנחנו שולחים לו הודעות סמס הוא מבקש שנפסיק לשלוח הודעות, גדול דור אשכנזי אמרחלי שצריכים כולם להתאחד נגד אריה דרעי".

טולדנו טען כי במהלך הפגישה של דרעי עם מרן הגראי"ל שטיינמן, ביקש דרעי לתמוך באחיו הרב יהודה דרעי. דבר שדרעי עצמו מכחיש וכך גם בית מרן הרב שטיינמן.

במהלך הראיון טען טולדנו כי נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן עומד מאחורי חתימת התמיכה באביו ואף אמר לו שלעולם הוא לא יורה לפרוש מהמרוץ לתפקיד.

טולדנו טען שהראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף תומך באביו אך מנוע לפרסם זאת מבחינה חוקית: "יש לי כאן ספר שמור אבי קיבל, בגלל שהרב יצחק מנוע חוקית להתערב בבחירות, יש הקדשה לספר שהרב יצחק אתמול בלילה מכתיר אותו כראב"ד ירושלים, מהתאריך כ"ט תשרי תשע"ה".

מנגד, ברוך דרעי - חתנו של הגר"י יוסף מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בשיחה שהיתה לי עם הראשל'צ לפני זמן קצר, שוב חזר והדגיש לי שהוא לא מתערב בבחירות לרבנות בירושלים. והתואר שכבוד הרב כתב אתמול לרב טולדנו בספר, זה אך ורק לגביי התואר שעכשיו משתמש הרב טולדנו".

אנשי הגר"ש עמאר ואריה דרעי סרבו להגיב.

האזינו להקלטה המלאה באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר