מתשעה יוצאים שניים

יום הבחירות: כך נראה סדר יומם של תשעת המועמדים

לאחר חודשים ארוכים של מאבקים, דילים והשמצות, בשעה 16:00 אחר-הצהריים יצאו לדרך הבחירות לרבנות ירושלים • 48 חברי הגוף הבוחר יבחרו בזה אחר זה רב ספרדי ורב אשכנזי • "כיכר השבת" מגיש: זהו סדר יומם של תשעת המועמדים שנותרו במירוץ • מי מתפלל, מי לומד, מי צם ומי משכנע? (חדשות)

(צילומים: שלומי כהן, מאיר אלפסי, יונתן זינדל - פלאש 90, כיכר השבת)

לאחר חודשים ארוכים של מאבקים, דילים, השמצות ומה לא, בשעה 16:00 אחר-הצהריים (שלישי) יצאו לדרך הבחירות לרבנות ירושלים. 48 חברי הגוף הבוחר יתייצבו בעיריית ירושלים ויבחרו עד לשעה 19:00, רב ספרדי ורב אשכנזי לבירה.

"כיכר השבת" מגיש, זהו סדר יומם של תשעת המועמדים שנותרו עד כה במירוץ:

הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר

הרב קיבל על עצמו תענית ליום הזה כפי שנהג לעשות בימים משמעותיים אחרים בחייו. הרב הגיע לתפילת שחרית בבית כנסת בשכונת מגוריו, גבעת המבתר. מיד לאחר מכן יצא הרב אל ציונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל.

לאחר מכן יגיע הרב ציונו של הרב שלום מאשש זצ"ל, שכיהן במשך שנים רבות כרבה של ירושלים. עם סיום התפילה שם, ייצא הרב אל צפון הארץ, כאשר התחנה הראשונה תהיה בעיר חיפה בקברו של רבו, הרב יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל, ומיד לאחר מכן ייסע הרב ליישוב מירון לתפילה בציון הרשב"י.

הגאון רבי משה חיים לאו

הרב פתח הבוקר את סדר יומו מיד לאחר התפילה בשיעור קבוע אותו הוא מוסר למעלה מ-30 שנה במשרדי ההנהלה הראשית של בנק מזרחי בתל-אביב.

מיד לאחר מכן עלה הרב על קברו של סביו הרב יצחק ידידיה פרנקל זצ"ל רבה של העיר ת"א יפו.

בשעה מאוחרת יותר יעלה לירושלים. הרב צפוי להגיע לתפילה בכותל המערבי יחד עם מקורביו וכן יעלה לקברו של רבו מרן הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל שם יישא תפילה להצלחתו.

בהמשך ישהה הרב במחיצת מקורביו ובני משפחתו כאשר לקראת שעת ההצבעה יגיע הרב אל מקום ההצבעה בבניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא שם ישהה עד מועד סגירת הקלפיות.

הרב אריה שטרן

לאחר תפילת שחרית בשטיבלאך בשכונת קטמון בה הינו מתגורר, יצא הרב שטרן ללמוד במכון 'הלכה ברורה' שבישיבת 'מרכז הרב' בירושלים כפי שהוא נוהג במשך למעלה מ-50 שנה. הרב ישקוד על תלמודו במהלך השעות הקרובות.

לקראת שעות הצהריים יגיע הרב שטרן לבית הרב קוק בירושלים שם ישב וידון יחד עם מקורביו ובני משפחתו. לדברי המקורבים הרב אינו רוצה בשלב זה להגיע אל אולם מועצת העיר בשעת ההצבעה זאת משום שהוא רואה בכך התבזות ופגיעה בכבוד התורה. "הרב מעדיף לשבת וללמוד מה שהוא נוהג לעשות במשך כל שנות חייו ואינו רואה טעם בניסיונות השכנוע של הרגע האחרון", מסבירים המקורבים.

הרב שמואל אליהו

את תפילת שחרית קיים הרב בבית הכנסת של אביו בשכונת קרית משה בירושלים. מיד לאחר ארוחת בוקר ייצא הרב אל הכותל המערבי שם יתפלל להצלחתו. לאחר מכן יגיע להר המנוחות בירושלים להשתטח על ציונו של אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל. לאחר מכן יגיע הרב אל ביתו אמו, הרבנית צביה אליהו שם ישהה במהלך היום.

הרב מרדכי טולדנו

את היום הזה פתח הרב בתפילת הנץ בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת רמות בירושלים. לאחר מכן בשעה 11:00 בבוקר יגיע הרב אל ציונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל. מיד לאחר מכן יצא הרב אל ציונו של הרב שלום מאשש, שכיהן במשך שנים רבות כרבה של ירושלים.

הרב חיים אמסלם

עם הנץ החמה הגיע הרב לתפילת שחרית בקברו של הרב שלום משאש זצ"ל שכיהן כרב העיר ירושלים, ורבו הגאון רבי משה כלפון הכהן זצ"ל ולאחר מכן עלה לציון אביו הגאון רבי דוד אמסלם זצ"ל.

הרב ישהה במהלך היום בלשכתו יחד עם מקורביו, ולאחר הכרזת התוצאות יגיע לתפילה ברחבת הכותל המערבי.

הרב יהודה חייק

הרב התפלל תפילת שחרית בבית הכנסת ביישוב קצרין - מקום מגוריו. הרב עושה כעת את דרכו אל ביתו של מורו ורבו, הרב יעקב זינגר רב העיר גבעת שמואל. מיד לאחר מכן יצא הוא לפגישה עם פרקליטו, עו"ד שאול אהרון שילווה אותו במשך היום. לאחר מכן יגיע הרב אל ציונם של מנהיגה הרוחני של ש"ס, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מרן החזו"א זצ"ל ומרן הגאון רבי אלעזר מנחם מן שך זצ"ל.

הרב יהושע זנד

הרב התפלל תפילת שחרית בבית הכנסת 'אמרי יוסף' במרכז העיר פתח תקווה - עיר מגוריו. לאחר מכן מתכוון הרב להתיישב ולכתוב את שני ספריו 'נתיב החופה' שיצטרפו לעשרת הספרים הנוספים.

הרב מרדכי מלכה

הרב התפלל בבית הכנסת "קהל חסידים" באזור רובע ז' בעיר אשדוד - עיר מגוריו. לאחר מכן יתקשר הרב אל חברי הגוף הבוחר במטרה לשכנעם לבחור דווקא בו. כאשר עד לתוצאות הבחירות יישב הרב יחד עם בנו נתנאל בבית הכנסת 'מעיין מרדכי' בשכונת רובע ט' באשדוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר